واکنش گسترده مداحان و علما به شهادت رئیس‌جمهور

مداحان و سخنرانان برجسته کشور در پی حادثه شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان، با انتشار تصاویری در فضای مجازی نسبت به این واقعه تلخ واکنش نشان دادند.

«شهادت، هنر مردان خداست» این هنر را در جانبازی و جانفشانی بسیاری از مردان و زنان سرزمین‌مان دیده‌ایم؛ هنری که نه تنها شامل رزمندگان خط مقدم جبهه‌ها شد، بلکه در روز‌ها و سال‌های بعد از جنگ تحمیلی هم هر از گاهی در‌های شهادت از آسمان به سوی زمین ما باز شد و هنروران عرصه شهادت را به خود دعوت کرد و ما مبهوت رقص شهدا در جولان عشق بودیم.

بعد از شهادت دلاورانه و جانسوز سردار عزیزمان، حاج قاسم سلیمانی، گمان نمی‌کردیم باز هم داغی دیگر بر دل‌هایمان سنگینی کند. این بار خبر شهادت رئیس جمهور عزیز و مردمی به همراه گروهی از خادمان و دلسوزان ایران عزیز رسید و در روزی که به نام امام رضا (ع) مزین است، عطر شهادت را در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌ها و روستا‌های کشورمان منتشر کرد تا یادمان بیاید هنوز هم مردانی هستند که لیاقت پرواز در آسمان شهادت را دارند.

مداحان و خادمان هیئت‌های سراسر کشور هم در چنین رویداد غمباری مثل همیشه همراه و همدرد مردم شریف ایران شدند و در عین قدردانی از زحمات چندین ساله آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، با انتشار تصاویری در فضای مجازی این عزای عمومی را به جامعه تسلیت گفتند.

بخش‌هایی از تصاویر منتشر شده از سوی مداحان سرشناس و اهالی هیئت و روضه اهل بیت علیهم السلام را مرور می‌کنیم:

حجت‌الاسلام والسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و سخنران دینی، با انتشار عکس صندلی خالی سید ابراهیم رئیسی در هیئت دولت نوشت:
خادم‌ملت، رئیس جمهور، سید محرومان ابراهیم بت‌شکن، همه‌ش قشنگ بود.
ولی از الان به بعد تو را با یک کلمه به یاد میاریم: «شهید جمهور»

مداحان اهل بیت(ع)

استاد سازگار که عمری در محضر اهل بیت علیهم السلام به مدیحه‌سرایی پرداخته، تصویری از آیت‌الله رئیسی با عنوان «شهید سید ابراهیم رئیسی» را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

مداحان اهل بیت

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان نیز در صفحه شخصی خود با انتشار عکس رئیس جمهور نوشت: «إنا لله و إنا إلیه راجعون»

مداحان اهل بیت

محمدحسین پویانفر، مداح جوان کشورمان، نیز در صفحه شخصی خود به همراه کپشن‌هایی با عنوان «شهید جمهور» و «سید بااخلاص» نوشت: «از صف اول شهدا را چیدند...»

مداحان اهل بیت

سید مجید بنی فاطمه نیز با نوشتن «إنا لله و إنا إلیه راجعون» و انتشار تصویر رئیس جمهور در حال غبارروبی و زیارت امام رضا (ع) نسبت به حادثه دلخراش روز گذشته واکنش نشان داد.

مداحان اهل بیت

مهدی سلحشور نیز که سال‌ها در هیئت حضرت سیدالشهدا (ع) به مدح آل الله پرداخته، با انتشار عکسی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شهادت را به او تبریک گفت و نوشت:

«شهادت مزد مرادنیه که خستگی‌ناپذیرند و تا پای جان پای اهداف بلندشون می‌ایستن

مردان بزرگن که با رفتنشون راه ظهور رو هموار می‌کنن

شهادتت مبارک مرد بزرگ»

مداحان اهل بیت

مهدی رسولی هم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را «شهید جمهور» نامیده و نوشته است:
مدت‌ها بود که هر کس روی این میز ریاست می‌نشست اپوزیسیون می‌شد. در گام دوم به سبک رجائی و با هنرمندی افسار این میز را کشیدی و سر جایش نشاندی و شهید جمهور شدی.

مداحان اهل بیت

 

«آخرش این خاکی بودنت کار دستمان داد...»

این دلنوشته را عبدالرضا هلالی همراه با کپشن «شهید راه خدمت» منتشر کرده است.

مداحان اهل بیت

میثم مطیعی نیز در رثای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی این طور نوشت:‌ای نشسته صفِ اول! نَنِشستی یک روز
در صف اول پرواز تو قامت بستی

مداحان اهل بیت

 

فیلم روضه خواندن رئیس جمهور را سید علی مؤمنی در صفحه شخصی خود منتشر کرده است و نوشته است:

او کشتی نجات و کشتی شکسته ماییم

مولا به کام غرقاب، ما را نمی‌گذارد...

مداحان اهل بیت

گویا حامد خمسه، مداح اهل بیت (ع)، در بهت این واقعه تلخ مانده است؛ طوری که عکسی از جای خالی رئیس جمهور را منتشر کرده و با کپشن «شهید جمهور» نوشته است: «چی بگم؟»

مداحان اهل بیت

در سالروز میلاد امام رضا (ع)، سید رضا نریمانی نیز تصویری از رئیس جمهور هشتم را در حال زیارت امام هشتم منتشر کرده و نوشته است:
یک عمر دل به مردم این خاک داده‌ای
شایسته نیست غیر شهادت برای تو

مداحان اهل بیت

 

واکنش دیگر مداحان و مدیحه‌سرایان اهل بیت علیهم السلام در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان به این شرح است:

 

مداحان اهل بیت

مداحان اهل بیت

مداحان اهل بیت

مداحان اهل بیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار