دستگیری ۴ تن از عناصر داعش در هند

پلیس هند از دستگیری ۴ تبعه سریلانکا به اتهام ارتباط با داعش خبر داد.

گرچه گروه تروریستی داعش دیگر قلمروی گسترده‌ای که زمانی در سوریه و عراق داشت را در اختیار ندارد، اما هسته‌های مخفی این گروه تروریستی به طور فعال در حال جذب نیرو و انجام عملیات‌های تروریستی کور در مناطق مختلف جهان هستند. حمله تروریستی به یک مراسم کنسرت در مسکو یکی از این موارد است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، واحد ضدتروریست هند امروز (دوشنبه) از دستگیری ۴ شهروند سریلانکایی در شهر احمدآباد به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش خبر داد. 

ویکاس ساهای، رئیس پلیس ایالت گجرات که شهر احمد آباد در آن قرار دارد در این باره به رسانه‌ها گفت: افراد اواخر روز یکشنبه دستگیر شدند. ما پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر ارتباط این افراد آنها را در فرودگاه دستگیر کردیم. 

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد آنها با یکی از سرکردگان اصلی داعش به نام ابو که اکنون در پاکستان حضور دارد در ارتباط هستند. اکنون تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابعاد دیگر این ماجرا در حال انجام است. 

براساس بیانیه منتشر شده این افراد به نام‌های محمد نصرت ۳۳ ساله، محمد نفران ۳۵ ساله، محمد فاریس ۲۷ ساله و محمد رشدین ۴۳ ساله هستند. تمامی این افراد ساکن کلمبو، پایتخت سریلانکا بوده اند. 

در وسایل کشف شده از این افراد پرچم داعش مشاهده شده است. بررسی تلفن‌های همراه این افراد نیز فیلم‌ها و تصاویر گسترده‌ای از ارتباط این افراد با داعش را نمایان ساخت. 

با تکمیل روند تحقیقات در این زمینه، به زودی دادگاه مربوط به این افراد در ایالت گجرات برگزار خواهد شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: داعش ، هند ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار