مشاور عالی رهبری انقلاب:

شهید سید ابراهیم رئیسی همیشه به دنبال ایجاد آرامش و وحدت بود

حدادعادل گفت: رئیس جمهور شهید ما به دنبال ایجاد آرامش و وحدت بود و در این کار هم موفق بود. من همچنان باورم نمی‌شود که ایشان را از دست داده‌ایم و امیدوارم خداوند فقدان این بزرگوار را جبران کند.

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبری انقلاب در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با سانحه هوایی و شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار کرد: داغ سنگین و دشواری است. اما ملت ایران از این داغ‌ها زیاد دیده و فولاد آبدیده شده اند  و همانطور که رهبری فرمودند خللی در کار‌ها دیده نخواهد شد. شخصیت‌های ارزشمندی را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: آقای امیرعبداللهیان در وزارت خارجه از دست پروده‌های انقلاب بودند که از دانشکده وزارت خارجه فارق التحصیل شده بودند. درس جدی خوانده بودند و بعد در وزارت خارجه کارشناس درجه اول کشور‌های اسلامی و عربی با مواضع انقلابی  و  آرمان فلسطین بودند. ایشان در وزارت خارجه به دلیل مواضع شان خاری  در چشم دشمنان بودند. کاملا در مسیر اهداف نظام حرکت می‌کردند.

وی درباره آیت الله آل هاشم گفت: ایشان امام جمعه‌ای نمونه و مردمی و متدین و دانشمند بودند. او پدری برای آذربایجان محسوب می‌شد و با محوریتی که در آن جا داشت مقابل خیلی از شیطنت‌ها را گرفته بود و پشتیبانی برای مردم آذربایجان بود.

حدادعادل ادامه داد: همه این شهید‌ها عزیز ما بودند و خدتمگزار بودند و در کنار اظهار تاسف باید دست به دست هم دهیم و مشی این بزرگواران یعنی اخلاص و خدمت گزاری را در پیش بگیریم و از بحران سازی و ایجاد تفرقه دوری کنیم.

وی گفت: از آیت الله رئیسی هیچ‌گاه ندیدیم  با وجود فشار‌هایی که روی دوشش بود درباره مسئولین گذشته بدگویی کند. ایشان به دنبال ایجاد آرامش و وحدت بود و در این کار هم موفق بود. من همچنان باورم نمی‌شود  که ایشان را از دست داده‌ایم و امیدوارم خداوند فقدان این بزرگوار را جبران کند.

وی افزود: من احساس می‌کنم که زمانی که همچین حوادث دردناکی برای کشور رخ می‌دهد همه ما قدری به هوش می‌آییم و بیشتر مراعات می‌کنیم.   

حدادعادل در پایان گفت: در این شرایط نمایندگان مجلس ما آن قدر هوشمند هستند که  تصمیمی که می‌گیرند باعث ایجاد مشکل جدیدی نشود. آغاز مجلس جدید و پایان مجلس گذشته شرایطی است که باعث می‌شود نمایندگان تصمیمی بگیرند که روال اداری کشور دچار اخلال نشود.

وی تاکید کرد: در این ۲ ماه تا انتخاب رئیس جمهور بعدی باید در رفتار‌های سیاسی خود مراقبت داشته باشیم تا این خلاء مدیریتی رئیس جمهور احساس نشود و اطمینان دارم که انسجام بین قوا و مردم را در این روز‌ها بیشتر شاهد خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار