امام جمعه مهاباد:

آیت‌الله رئیسی زندگی خود را وقف خدمت به مصالح جهان اسلام کرد

امام جمعه مهاباد گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دارای شخصیتی جامع و جهادی بود که همه عمر خود را وقف خدمت به مصالح جهان اسلام و محرومان کرد.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد ضمن تسلیت حادثه شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی، گفت: شهادت غریبانه خادم الرضا، محبوب و سید محرومان، مدافع مظلومان مقتدر غزه، مدافع قرآن، مرد میدان و محبوب آزادگان در روز ولادت حضرت رضا (ع) مایه حزن و اندوه مرد ایران، جهان اسلام و همه آزادی خواهان شد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در طول دوران خدمت، استراحت را بر خود حرام کرد و همه تلاش خود برای حمایت از مظلومان و کمک به مردم به کار گرفت.

امام جمعه مهاباد همچنین شهادت وزیر امور خارجه که برای مصالح جهان اسلام به ویژه محور مقاومت و مظلومیت هر آنچه در توان داشت، به کارگیری کرد، نیز تسلیت گفت.

ماموستا امامی اضافه کرد: باید در صفحات تاریخ نوشته شود هنگامی که مظلومان مقتدر غزه آماج حملات رژیم جعلی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، تنها رئیس‌جمهور شهید ما و وزیر امور خارجه بودند که علاوه بر اقدام عملی و میدانی در بعد دیپلماسی نیز هر آنچه لازم بود، به کار گرفتند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت‌الله رییسی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه‌قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.