آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود

براساس اعلام هواشناسی آذربایجان‌غربی طبق پیش‌بینی، هوای استان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان طبق نقشه‌های پیش‌بینی و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری بارندگی‌ها در استان ادامه دارد و چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

مهدی کریمی افزود: نقاط شمالی و مرکزی آذربایجان غربی، امروز /دوشنبه/ نیز شاهد بارش‌های رگباری هستند و از روز سه شنبه سراسر استان بارانی است.

وی اظهار کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ارومیه چهار میلی متر بارش و در چالدران نیز به عنوان پر باران‌ترین نقطه استان ۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۹ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت مهاباد با مثبت ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و چالدران با مثبت ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان بودند.

کریمی با اشاره به هشدار‌های صادر شده از طرف سازمان هواشناسی کشور گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده و لازم است شهروندان به محتوای این هشدار‌ها توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: لازم است تا محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید مورد توجه باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.