کولیوند: لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد/ کمک خارجی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر با رد دریافت کمک خارجی برای یافتن لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش گفت: عملیات جست و جو کاملا توسط نیرو‌های امدادی ایران و پهپاد‌های ایرانی انجام شد و امدادگران ایرانی بودند که حدود ساعت ۵ صبح امروز لاشه بالگرد را مشاهده کردند.

 پیرحسین کولیوند روز دوشنبه و پس از پایان عملیات جست و جو و تفحص برای یافتن پیکر شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: در این عملیات که ساعت‌ها به طول انجامید نیرو‌های امدادی از دستگاه‌های مختلف اعم از آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج، ارتش، نیرو‌های مردمی و محلی و همچنین گروه‌های جهادی همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه منطقه عملیاتی، منطقه وسیع و گسترده بود و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه شرایط را سخت کرده بود، افزود: منطقه محل جست و جو بسیار وسیع و در عین حال میدان دید بسیار کم بود، اما با وجود این مشکلات عملیات تعطیل نشد هرچند سبب کندی عملیات شد.

کولیوند با بیان اینکه مه گرفتگی شدید و شرایط عمومی محل حادثه و همچنین تاریکی شب، کار را برای گروه‌های امدادی سخت کرده بود، اظهار داشت: سرانجام پس از ساعت‌ها جست و جود ۵ صبح لاشه بالگرد توسط امدادگران از فاصله ۲ کیلومتری مشاهده شد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد.

رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از همراهی همه تیم‌های امدادی بویژه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: امدادگران برای جست و جو از جان مایه گذاشتند و حتی نقاطی را که ممکن بود جان خود را در عملیات از دست بدهند، تفحص کردند.

وی با بیان اینکه بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ کیلومتری آسیب دیده بود، افزود: حدود نیم ساعت پیش عملیات انتقال اجساد به آمبولانس‌ها به اتمام رسید.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار نفر از همه گروه‌ها در این عملیات مشارکت داشتند، افزود: با انتقال اجساد به تبریز، این عملیات به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: همدلی و اهتمام همه گروه‌ها و عزم آنان برای رسیدن به نتیجه مشهود بود و امدادگران حتی یک ثانیه استراحت نکردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: عملیات شناسایی کاملا توسط نیرو‌های امدادی ایران صورت گرفت و هیچ کمک خارجی نداشتیم و اینکه گفته شده از نیرو‌های خارجی کمک گرفته شده، شایعه بود.

بیشتر بخوانید
بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد
کولیوند: لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد/ کمک خارجی نداشتیم
سید محرومان شهید راه خدمت شد
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم‌اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تایید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تشکر از هلال احمر
خوش به سعادت شهدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روح شهدا شاد
آخرین اخبار