از فردا هوا گرمتر می‌شود

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کاهش موقتی دمای هوا برای امروز پیش بینی می شود اما از فردا دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا امشب ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد شدید موقت، گرد و خاک، در برخی نقاط کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همچنین رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.  

او افزود: در شبانه روز گذشته ایستگاه کلاته گاویج درمیان با ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش استان را ثبت کرد.

زارعی بیان کرد: همچنین در ایستگاه کنگان و کفاز ۵ میلیمتر، حاجی آباد ۴ میلیمتر، اسفزار ۳ میلیمتر، زهان، اسفندیار و آرین شهر ۲ میلیمتر، درمیان و ماهیرود یک میلیمتر و در سربیشه، علی آباد زارعین و اسدیه کمتر از یک میلیمتر باران گزارش شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها در این فصل، برای نیمه شرقی استان و بویژه شهرستان‌های درمیان، سربیشه، قاین و در پاره‌ای از نقاط شهرستان‌های نهبندان و خوسف احتمال وقوع رواناب  و آبگرفتگی معابر به صورت محدود همچنین اختلال در تردد‌های جاده‌ای وجود دارد.

او تصریح کرد: هم استانی‌ها  از سفر‌های غیر ضرور، صعود به ارتفاعات، اسکان، جابجایی و یا چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و از پوشش گلخانه ها، سقف‌های موقت و بنر‌های تبلیغاتی محافظت کنند.

زارعی با بیان اینکه کاهش موقتی دمای هوا برای امروز پیش بینی شده اظهار کرد: از فردا دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته زهان با حداقل دمای ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

او افزود: تغییرات دما در مرکز استان نیز در این مدت بین ۱۹ و ۳۲ درجه سلسیوس ثبت شد.

برچسب ها: رعد و برق ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.