رابطه تکان‌دهنده میان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کشیدن سیگار الکترونیکی

نتایج یک مطالعه تازه نشان داده است که استفاده زیاد از فضای مجازی بر اعتیاد نوجوانان و جوانان به سیگار الکترونیک تاثیر بسزایی دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که کودکان و جوانانی که زمان زیادی را صرف مرور اینستاگرام و تیک تاک می‌کنند، بیشتر از سیگار‌های الکترونیکی استعمال می‌کنند.

این مطالعه که در مجله Thorax منتشر شد، شامل داده‌های ۱۰۸۰۸ شرکت‌کننده بین ۱۰ تا ۲۵ سال در انگلیس بوده است.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که ۰.۸ ٪ از کسانی که از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند٬ سیگار الکترونیکی می‌کشند و این درصد در بین کسانی که حدود یک تا سه ساعت در روز از آن استفاده می‌کنند به ۲.۴ ٪ افزایش می‌یابد. همچنین برای افرادی که ۴ تا ۶ ساعت در روز از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند به ۳.۸ درصد و برای افرادی که بیش از ۷ ساعت در روز به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی معتاد هستند به ۴ درصد می‌رسد.

در مورد سیگار کشیدن منظم، ۲ ٪ از افرادی که از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند گزارش کردند که در حال حاضر سیگار می‌کشند، در مقابل افرادی که یک تا چهار ساعت در روز از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، ۹.۲ ٪ معتاد به این نوع سیگار هستند.

این میزان در افرادی که ۴ تا ۶ ساعت در روز از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند به ۱۲.۲ درصد می‌رسد و برای کسانی که ۷ ساعت یا بیشتر از سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کردند به ۱۵.۷ درصد رسید.

محققان دانشکده بهداشت عمومی امپریال کالج لندن گفتند که شواهد قطعی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌های سیگار الکترونیکی از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند. 

آن ها افزودند: شبکه‌های اجتماعی ممکن است از طریق تبلیغات مستقیم و هدفمند و استفاده از اینفلوئنسر‌هایی که توسط صنعت دخانیات پرداخت می‌شود، باعث استعمال سیگار و استفاده از سیگار الکترونیکی شوند. 

این مطالعه به شواهدی اضافه می‌کند که نشان می‌دهد تبلیغات آنلاین به افزایش احتمال تلاش کودکان برای استفاده از ویپینگ منجر می‌شود.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
سیگارهای الکترونیکی بمراتب از سیگار های گیاهی خطرناک ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما یک فکری به حال اعتیاد بکنید .انواع سیگار پبشکشتان.سیگار الکترونیکی که جای خودش
آخرین اخبار