بارش‌ها تا پایان هفته در کشور ادامه خواهد داشت

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها از فردا ۳۰ اردیبهشت آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

 نقشینه کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فردا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران و گاهی وزش باد رخ می‌دهد، گفت: هشدارهای هواشناسی در این بخش صادر شده است .

وی ادامه داد: روز دوشنبه در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و سه شنبه با تقویت بارش در مناطق ذکر شده در غرب دامنه های البرز مرکزی و دامنه های زاگرس شمالی نیز بارش پیش بینی می‌شود.

نقشینه تاکید کرد: روز چهارشنبه در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی، مناطقی از مرکز و ارتفاعات و دامنه های البرز، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، مرکز و نوار شرقی کشور، وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

نقشینه یادآور شد: در پی فعالیت سامانه‌های بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از روز شنبه ۲۹ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۲ خرداد، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شد.

وی اظهار کرد: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ از جمله مخاطرات این سامانه در کشور است.

کارشناس  هواشناسی  با بیان اینکه استان های  خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات و دامنه استان‌های تهران، البرز، مازندران و قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان غربی درگیر این بارش خواهند بود گفت: مازندران، زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال همدان، شمال مرکزی و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران از دیگر استان هایی هستند که تا پایان هفته درگیر این بارش خواهند بود.

او اظهار کرد: در پی فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

نقشینه بیان کرد: در نتیجه به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: در این روزها شاهد افزایش گرادیان فشاری و تغییر نوع توده هوا نیز خواهیم بود که این پدیده مخاطراتی از قبیل وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گردوخاک در نواحی مستعد را در پی دارد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدوم بارشها؟
آخرین اخبار