احداث و تعمیر پنج هزار واحد خسارت‌دیده سیلاب‌های بلوچستان آغاز شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار احداث و تعمیر بیش از پنج هزار واحد خسارت دیده سیلاب‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد .

غلامرضا صالحی در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان، در جمع مردم چابهار اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با ساخت خانه‌های مقاوم کمک بزرگی به قشر‌های مختلف مردم کنیم.

وی ادامه داد:  علاوه بر آغاز ساخت این تعداد مسکن روستایی همچنین یک واحد مسکونی به نمایندگی از هزار و ۱۰۳ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل دی ماه ۱۴۰۰ در روستای کمبل کریم چابهار به بهره برداری رسید.

وی افزود: اولویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری تکمیل واحد‌های نیمه تمام است.

وی از کلنگ زنی و اجرای ۳۰ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد خبر داد و گفت: علاوه بر سهمیه مصوب قیر استانی، سهمیه دیگری نیز برای این استان در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای سال جاری نیز اجرای طرح هادی روستایی در ۱۸۰ روستای استان برنامه ریزی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه در این سفر از ساماندهی حاشیه شهر چابهار، اجرای طرح هادی روستایی، طرح پیشگیری از فرسایش خاک در روستا‌های چابهار و دشتیاری، ساخت مسکن روستایی و بازسازی واحد‌های خسارت دیده و مسکن شهری کنارک نیز بازدید شد، خاطرنشان کرد: در برخی موضوعات به ویژه سیل کار از محل منابع داخلی بنیاد مسکن شروع شده است.

وی گفت: در موضوع فرسایش خندقی خاک نیاز است تا بیشتر برنامه‌ها از قبیل آبخیزداری را در بالا دست اجرا تا خسارات به حداقل برسد و در موضوع حاشیه نشینی، برداشت کاملی از وضع موجود داریم و در واگذاری‌ها نیز مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در موضوع واحد‌های نیمه تمام، شهرستان به شهرستان تصمیم گیری و تعیین تکلیف می‌شود و با مشارکت مردم و سپردن کار‌ها به آنها و با حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خیلی از کار‌ها نتایج بهتری می‌گیرد.

احداث و تعمییر پنج هزار واحد خسارت دیده سیلاب‌های بلوچستان آغاز شد

وی تصریح کرد: مازاد بر سهمیه استان سیستان و بلوچستان قیر در نظر گرفتیم تا در مناطق خسارت دیده، خسارت جبران شود.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز کار میدانی را از ویژگی‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: بیان این خدمات و امید آفرینی‌ها اهمیت دارد.

علیرضا مرحمتی به تشریح عملکرد بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: در سال جاری با استقبال بالای صورت گرفته سهمیه ساخت مسکن از ۱۰ هزار واحد به ۱۵ هزار واحد افزایش یافته است.

وی افزود: در مجموع ۳۵ هزار واحد در سه سال در حال ساخت است که ۱۴ هزار واحد آن افتتاح شده است و شاخص مقاوم سازی در استان به ۴۹ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در بحث اجرای طرح هادی با تلاش‌های صورت گرفته، شاخص اجرا از ۱۹ به ۲۲ درصد رسیده است.

مصطفی بیک مداح ادامه داد: در سال جاری نیز اجرای طرح هادی ۱۸۰ روستا را در برنامه داریم.

وی افزود: در حوزه مسکن شهری، بنیاد مسکن استان عهده دار ساخت بیش از هفت هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن است.

رئیس هیات عامل صندق بیمه حوادث طبیعی ساختمان نیز گفت: جهت تسریع در فرآیند‌ها یک اقدامی که می‌تواند اثرگذار باشد هماهنگی با بنیاد مسکن است که ما بدنبال آن هستیم.

در ادامه جلسه مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از خسارات سیل و اقدامات بعد از آن پرداخت و گفت: ۱۹ شهرستان متاثر از سیل بوده است.

در این جلسه فرمانداران شهر‌های جنوبی استان ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن از نیاز‌های شهرستان‌های خود در حوزه روستایی و مسکن گفتند.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار