اینفانتینو: مربیان هم می‌توانند درخواست VAR کنند

رئیس فیفا گفت: فیفا قصد دارد به مربیان اجازه دهد تا درخواست بررسی VAR را داشته باشند.

 جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گفت: فیفا قصد دارد به مربیان اجازه دهد تا درخواست بررسی VAR را داشته باشند. و مربیان می‌توانند ۲ بار در هر بازی از VAR کمک بگیرند.

رئیس فیفا در هفتاد‌و‌چهارمین کنگره فیفا در بانکوک گفت: فناوری VAR پیشرفته‌تر شده؛ با دوربین‌های کمتر و بدون نیاز به تعداد زیادی داور در مسابقات، بنابرین سیستم برای همه قابل دسترس‌تر خواهد بود. مربیان می‌توانند در طول بازی ۲ بار از VAR کمک بخواهند. بازیکنان می‌توانند در این مورد از مربی سوال کنند. اگر تصمیم اصلی داور تغییر کند، مربیان فرصت درخواست را از دست نخواهند داد و می‌توانند تا همان ۲ بار درخواست بررسی ویدئویی کنند.

این سیستم در واقع تقلیدی از فرایند «درخواست ویدئو چک توسط مربیان» است که بنا بر ادعای اینفانتینو می‌تواند به عادلانه‌تر شدن مسابقات فوتبال کمک کند.

اینفانتینو در حالی امروز این صحبت‌ها را مطرح کرد که پیش از این مشخص شده بود باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس از فصل آینده به لغو VAR رأی خواهند داد. رأی‌گیری مشابهی در سوئد برگزار شد و باشگاه‌های این کشور از معرفی VAR خودداری کردند. طبق مقررات یوفا، کشور‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که مسابقات داخلی خود را با VAR یا بدون آن برگزار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار