خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

مسئله دفاع از غزه باید زنده بماند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مساله دفاع از غزه باید زنده بماند و حمایت از این ملت مظلوم باید به گوش جهانیان برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر از جمله روز‌های برجسته دوران دفاع مقدس است که توانست سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر دهد.

وی با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، افزود: عملیات بیت المقدس توانست نگاه جهانی را نسبت به رزمندگان اسلام متحول و تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: سوم خرداد که به نام روز مقاومت و ایثار نامگذاری شده است به عنوان یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایه ایثار و مقاومت پیروزی حاصل می‌شود، اضافه کرد: امروز مظهر و چهره این مقاومت و ایثار در غزه قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: نتیجه ایثار و مقاومت ملت مظلوم غزه حامیان آنها در لبنان، یمن، عراق و فراتر از آن در دل آمریکا و اروپا به خوبی است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: امروز به واسطه ایثارگری‌های ملت مظلوم غزه، شاهد قیام دانشجویان در دل دنیای استکبار هستیم که در این وادی نبودند، اما به فضل الهی در حمایت از ملت مظلوم غزه به میدان آمده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: حضور و ایستادگی دانشجویان در آمریکا و اروپا به حمایت از ملت غزه بیانگر بیداری اسلامی است که به فضل الهی در تحولات جهانی شاهد آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مساله غزه نباید به دست فراموشی سپرده و به مساله‌ای عادی تبدیل شود، گفت: مساله دفاع از غزه باید همچنان زنده بماند و حمایت از این ملت مظلوم باید به گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: امروز دشمن برای ضربه شدن به ایران اسلامی بر مساله جمعیت و خانواده متمرکز شده است هر چند تاکنون به فضل الهی به نتیجه نرسیده‌اند.

وی گفت: جامعه‌ای که خانواده در آن از هم پاشیده باشد دچار آسیب‌های متفاوتی از جمله اعتیاد، گسترش فساد، طلاق، آسیب‌های فکری، اخلاقی، سرقت، زورگیری، به هم زدن نظم جامعه و از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر ضرورت تبیین آسیب‌های اجتماعی ناشی از فروپاشی خانواده تاکید کرد.

وی با اشاره به روز اهدای عضو، ادامه داد: اهدای عضو اهدای زندگی و کمک به هم‌نوع است که چهارمحال و بختیاری در این مسیر از استان‌های پیشرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.