بهره برداری از موزه یاسوج تا سه ماه آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل موزه یاسوج تخصیص یافته است.

سعید طالبی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این میزان مبلغ برای کار‌های جانبی موزه یاسوج از جمله گرافیک محیطی بیرون و داخلی آن اختصاص یافته است.

وی همچنین به جشنواره ملی عشایر و اجلاسیه شهدای عشایر استان اشاره کرد و افزود: قرار است در صورت نبود بارندگی، روز نخست این دو برنامه از فردا در یاسوج آغاز شود.

طالبی پور گفت: جشنواره ملی عشایر در پنج شب برگزار می‌شود که دو شب آن به اجلاسیه شهدای عشایراستان اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این نشست ازاختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان از محل سفر دوم رئیس جمهور به استان به این اداره کل خبر داد.

طالبی‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد هزار و ۸۰۰ اثر ثبت تاریخی شده است.

وی همچنین به بافت تاریخی ۳۵ هکتاردهدشت اشاره کرد و گفت: تعیین حریم و بستر این بافت نیاز به اعتبار دارد.

طالبی‌پور افزود: کمبود نیروی انسانی و حراست و تملک اراضی بخشی از مشکلات بافت تاریخی دهدشت است، اما برای اولین بار بعد از ۲۲ سال تعیین بستر و حریم دهدشت انجام گرفت و به عنوان نقشه راه، نوید خوبی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای ساماندهی فرصت‌های گردشگری سد شاه قاسم یاسوج نیز گفت: سد شاه قاسم در حوزه آب منطقه‌ای است، اما قراردادی با آب منطقه‌ای منعقد شده است و در بازدید وزیر از این منطقه فرصت‌های گردشگری تبیین شد و مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.