اتحادیه اروپا تحقیقاتی را درباره اعتیادآور بودن رسانه‌های اجتماعی «متا» آغاز می‌کند

اتحادیه اروپا ضمن تشکیل یک پرونده تحقیقاتی رسمی، نسبت به تاثیرات منفی فیسبوک و اینستاگرام بر سلامت روان جوانان اروپایی ابراز نگرانی کرد.

کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در خصوص شرکت متا (مالک اینستاگرام و فیسبوک) آغاز کرده و می‌گوید ممکن است شبکه‌های اجتماعی متعلق به این شرکت سبب اعتیاد در کودکان شده و به سلامت روان کلیه افراد آسیب بزند.

به گزارش گاردین، مدیر اجرایی اتحادیه اروپا می‌گوید شرکت متا ممکن است قانون «خدمات دیجیتال» این اتحادیه را که سال گذشته تصویب شد، نقض کرده باشد.این قانون شرکت‌های دیجیتال بزرگ و کوچک را ملزم می‌کند از انتشار اخبار جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از کودکان و سایر آسیب‌های آنلاین جلوگیری کنند. 

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا در بازار‌های داخلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز ما پرونده رسمی علیه متا را آغاز می‌کنیم. ما متقاعد نشده‌ایم که این شرکت به اندازه کافی اقداماتی برای پیروی از قوانین ما انجام داده باشد و اثرات منفی بر سلامت جسمی و روانی جوانان اروپایی در فیسبوک و اینستاگرام را کاهش داده باشد». 

این تحقیقات تاثیرات اعتیادآور احتمالی دو سکوی دیجیتال متا را بررسی می‌کند. گفته می‌شود فیسبوک و اینستاگرام با الگوریتم خود ذهن جوانان را از محتوای منفی پر می‌کنند. افرون بر این، ابزار‌های متا برای تشخیص و تایید سن افراد و حفظ حریم خصوصی کودکان نیز در این تحقیق بررسی خواهد شد.

برتون گفت: «ما از هیچ تلاشی برای محافظت از فرزندان خود دریغ نمی‌کنیم». 

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، سکو‌های دیجیتال موظف به حفظ حریم خصوصی و ایمنی کودکان هستند. برخی مقامات این اتحادیه نگران هستند که فیسبوک و اینستاگرام ممکن است از ضعف و بی‌تجربگی خردسالان سوء استفاده کنند. آنها همچنین در مورد ابزار‌های تأیید سن در این پلتفرم‌ها تردید دارند. کاربران باید حداقل ۱۳ سال داشته باشند تا بتوانند در فیس بوک یا اینستاگرام حساب باز کنند، اما دور زدن این قانون بسیار ساده است.

اتحادیه اروپا پیش‌تر تحقیقات مشابهی را در مورد برنامه تیک‌تاک آغاز کرده و در مورد اعتیادآور بودن آن ابراز نگرانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار