دومین نسخه بتا اندروید ۱۵ منتشر شد؛ معرفی ویژگی‌های این آپدیت

دومین نسخه بتا اندروید ۱۵ در حال حاضر برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ عرضه نشده است و برخی گوشی‌های پیکسل، آنر، لنوو، ریلمی و شیائومی آن را دریافت کرده‌اند.

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O ۲۰۲۴ اعلام کرد که دومین نسخه بتا اندروید ۱۵ به‌زودی منتشر خواهد شد و حالا این آپدیت همراه با چندین ویژگی جدید و امنیت بهتر ارائه شده است.

دومین نسخه بتا اندروید ۱۵ برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ عرضه نشده است و کره‌ای‌ها اواخر سال جاری، برنامه بتا خود برای One UI 7.0 را آغاز خواهند کرد. در حال حاضر برخی گوشی‌های پیکسل، آنر، لنوو، ریلمی و شیائومی این آپدیت را دریافت کرده‌اند.

معرفی ویژگی‌های جدید دومین نسخه بتا اندروید ۱۵

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، فضای خصوصی (Private Space) است. این ویژگی که شبیه به پوشه امن (Secure Folder) سامسونگ است، به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و فایل‌های خصوصی خود را در یک فضای امن مخفی کنند. زمانی که Private Space فعال باشد، برنامه‌های موجود در آن، در کشوی برنامه‌ها، منوی چندوظیفه‌ای (Recent Apps) و منوی اشتراک‌گذاری (Share Sheet) ظاهر نمی‌شوند. نوتیفیکیشن‌های این برنامه‌ها نیز نمایش داده نخواهد شد.

گوگل همچنین در این آپدیت از روشی استفاده کرده است تا کاربران دستگاه‌های با صفحه بزرگ مانند گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو بتوانند نوار وظیفه دستگاه خود را روی صفحه پین کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت بیشتری بین برنامه‌ها جابه‌جا شوند.

علاوه بر این، در نسخه جدید اندروید ۱۵، کاربران هنگام ورود به حالت تصویردرتصویر (Picture-in-Picture)، انتقال روان‌تری را شاهد خواهند بود. این روان‌بودن در برنامه‌هایی که عناصر UI آنها روی ویدیو قرار گرفته‌اند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و عناصر UI نامربوط در پنجره PiP پنهان می‌شوند.

مانند iOS، ویجت‌های اندروید نیز اکنون پیش‌نمایش شخصی‌سازی‌شده‌ای را در منوی انتخاب ویجت‌ها نمایش می‌دهند. با وجود این ویژگی، کاربران حتی قبل از اضافه‌کردن یک ویجت جدید، می‌توانند نحوه ظاهرشدن آن را مشاهده کنند.

Predictive Back یک ویژگی نسبتاً جدید در اندروید است که برای جلوگیری از بستن تصادفی برنامه توسط کاربران در میانه کار طراحی شده است. این ویژگی اولین‌بار در اندروید ۱۴ معرفی شد، اما به طور پیش‌فرض فعال نبود و کاربران برای فعال کردن آن باید به منوی تنظیمات دستگاه اندرویدی خود می‌رفتند. با اندروید ۱۵، Predictive Back به طور پیش‌فرض روشن است.

Health Connect API نیز با این آپدیت از دو نوع داده دیگر پشتیبانی می‌کند: دمای پوست و برنامه‌های آموزشی. بنابراین، برنامه‌های سلامتی و تمرینی که از Health Connect استفاده می‌کنند، می‌توانند از داده‌ها به‌طور مؤثرتری استفاده کنند.

گوگل همچنین در دومین نسخه بتا اندروید ۱۵ سرویس‌های پیش‌زمینه را تغییر داده است تا عمر باتری دستگاه را بهبود بخشد. در واقع با Android ۱۵، فعالیت سرویس‌های پیش‌زمینه به شش ساعت محدود می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جدید این آپدیت می‌توان به اجرای سریع‌تر برنامه‌ها و عملکرد سیستم، بهبود عملکرد بازی‌ها از طریق Vulkan، پشتیبانی از ایموجی‌های بیشتر از طریق Unicode ۱۵.۱ و بهبود فونت‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای اشاره کرد.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حالهه خورشیدی
۱۷:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان اندروید 17 هست و تا ماه بعد فکر کنم و اینجوری عرض‌یابی فرمودم که گوشی 90 میلیونی رو 800 میلیون تومان کمتر نخرید !!