هشدار پزشکان بدون مرز در خصوص دسترسی فلسطینیان به مراقبت‌های بهداشتی

فلسطینیان در کرانه باختری نمی‌توانند به مراقبت‌های بهداشتی در بحبوحه حملات و محدودیت‌های اسرائیل دسترسی داشته باشند.

پزشکان بدون مرز می‌گویند فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی در بحبوحه حملات و محدودیت‌های اسرائیل، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را دشوار می‌یابند.

این گروه که با نام اختصاری فرانسوی MSF شناخته می‌شود، گفت: فلسطینی‌هایی که در اردوگاه‌های آوارگان در طولکرم و جنین زندگی می‌کنند، به‌ویژه در طول تهاجمات نظامی اسرائیل، به دام افتاده‌اند و از دسترسی به مراکز درمانی مسدود شده‌اند؛ و افرادی که جراحاتشان زندگی آنها را تهدید می‌کند باید منتظر بمانند تا به بیمارستان برسند و در بسیاری از موارد قبل از رسیدن به آنجا جان خود را از دست می‌دهند.

پزشکان بدون مرز همچنین گفتند که مردم در الخلیل از مسدود شدن جاده‌ها، حملات نظامی و حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی که موانعی بر سر راه مراقبت‌های پزشکی ایجاد می‌کنند، نگرانند.

محمود موسی ابو ارم، مردی از الخلیل، به پزشکان بدون مرز گفت که مردم باید «ساعت‌ها راه بروند» یا از الاغ استفاده کنند تا به مراکز درمانی برسند.

او به پزشکان بدون مرز گفت: مدت‌ها است که وسایل حمل‌ونقلی در این منطقه وجود ندارد و حتی اگر ماشینی وجود داشته باشد که ما را به درمانگاهی برساند، ارتش اسرائیل ماشین‌ها را مصادره می‌کند.

پیش از این، سازمان پزشکان بدون مرز امروز از وخامت اوضاع شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی و تأکید کرد که ذخایر حیاتی در این شهر رو به اتمام است.

همچنین طبق اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، تجهیزات پزشکی در حال اتمام است و کاهش سوخت نیز فعالیت ژنراتور‌ها و شبکه‌های توزیع آب سالم را با مشکل مواجه کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار