هاآرتص: روابط با قاهره در بدترین سطح خود است

مقامات صهیونیستی اعلام کردند پس از آغاز حمله به رفح شکافی در میان قاهره و تل‌آویو ایجاد شده که تاکنون سابقه نداشته است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی هشدار داد که ممکن است مصر از میانجیگری در معامله مبادله خارج شود.

براساس گزارش عربی پست، این روزنامه می‌گوید که بحران بین تل آویو و قاهره در بحبوحه امتناع مصر از عبور کمک‌ها از گذرگاه رفح بدتر شده است و اسرائیل نیز نگران است که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با قاهره در خطر باشد. 

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یکی از مقامات ارشد گفت: در آغاز جنگ، مصری‌ها نشان دادند که موضع ما را درک می‌کنند و می‌دانستند که چرا مهم است که توانمندی‌های نظامی و دولتی حماس پس از ۷ اکتبر برچیده شود.

او با بیان اینکه از زمان آغاز عملیات رفح شکافی در موضع مصری‌ها در قبال رژیم ایجاد شده است، در این باره گفت: آنها عمداً برای ایجاد مزاحمت علیه ما اقدام می‌کنند و تلاش می‌کنند پایان جنگ را به ما تحمیل کنند. 

این مقام تاکید کرد که این چیزی است که پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است، حتی در عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه، مصر دخالتی نکرده بود. اوایل روز سه‌شنبه، اسرائیل مصر را مسئول بحران انسانی در نوار غزه دانست و این کشور را به بستن گذرگاه رفح متهم کرد، اتهاماتی که قاهره آن را محکوم و مسئول را  تل‌آویو توصیف کرد.

اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر گفت که مصر باید  متقاعد شود تا گذرگاه مرزی رفح با غزه را بازگشایی کند تا کمک‌های بشردوستانه بین المللی ادامه یابد.

کاتس در بیانیه‌ای مدعی شد که وظیفه جلوگیری از بحران انسانی در نوار غزه اکنون بر عهده دوستان مصری ماست و افزود: منتقدان خارجی که اسرائیل را مسئول وضعیت انسانی در نوار غزه می‌دانند، گمراه هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار