افتتاح نخستین کارگاه تدوین انجمن سینمای جوانان در زاهدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کارگاه تدوین انجمن سینمای جوانان با هدف کشف بهترین فیلم‌سازهای نسل جدید و فراهم کردن فضا برای ساخت فیلم توسط جوانان این استان راه اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این کارگاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور آموزش هنرجویان و پرورش استعدادها با هدف کشف بهترین فیلم‌سازهای نسل جدید و فراهم کردن فضا برای ساخت فیلم توسط جوانان این استان راه اندازی شد.

علی سرگزی افزود: بسیاری از این فیلم های تولیدی انجمن سینمای جوانان زاهدان شاخص بوده و در جشنوارهای ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته و کارگردانان شاخص نسل جدید مانند حسین ریگی پرورش یافته این انجمن هستند.

وی ادامه داد: تعداد سیستم های تدوین این کارگاه پنج عدد از مجهزترین سیستم های تدوین سیستان و بلوچستان است که در هر دوره ۲۵ نفر از هنرجویان فیلم‌سازی می توانند آموزش های دوره تدوین را پشت سر بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اتفاقات خوبی در حوزه سینمای این استان در حال رقم‌خوردن است که تجهیز سینمای سراوان یکی از آنهاست، مقرر شد با همت مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی کشور و رئیس سازمان سینمایی ۱۰ سینما در سرتاسر این استان از شمال تا جنوب تجهیز شوند تا مشکلی نداشته باشیم، هم اکنون تجهیزات خریداری شده و به تدریج وارد استان خواهد شد تا سالن‌های سینمایی تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز پای‌کار است و به طور یقین این اقدامات با استقبال مخاطبان روبرو خواهد شد، گفت: سیستان و بلوچستان و سینماگران این استان در حوزه فیلم و مستند بسیار با ذوق و تجربه هستند این را با مقام‌هایی که در سطح منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی کسب کرده و با تمام کمبود امکاناتی که وجود داشته ثابت کرده‌اند که بسیاری از سینماگران ما، در تراز ملی قرار دارند و این نشان می‌دهد اگر امکانات در این استان فراهم باشد جهش‌های بزرگ‌تری رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: این استعداد در سیستان و بلوچستان از گذشته تاکنون وجود داشته و توجهی که اخیراً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما به این استان دارند گویای این مهم است

سرگزی افزود: قرار است در حوزه تولید فیلم سینمایی و سریال در این استان اتفاقات خوبی رقم بخورد، در این زمینه پیگیر فیلم یعقوب لیث و سریال آن هستیم که فیلم آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سریال آن توسط صداوسیما ساخته خواهد شد که این نشان از اتفاقات بزرگ در این استان دارد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار