نمایندگی ایران در سازمان ملل: توقف نسل کشی در غزه خواسته جهانی است + فیلم

نمایندگی ایران در سازمان ملل به مناسبت روز نکبت اعلام کرد: توقف نسل کشی و شروع تحقیقات قضایی درباره جنایات فاحش اسرائیل در غزه از خواسته‌های جهانی است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی با انتشار فیلمی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: «روز نکبت یادآور ۷۶ سال آوارگی اجباری، غصب و اشغال سرزمین فلسطین است. توقف نسل کشی و شروع سریع تحقیقات قضایی در مورد جنایات فاحش رژیم اسرائیل در غزه از خواسته‌های جهانی است.»

پیش از این، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ««چهاردهم می ۱۹۴۸ میلادی سرآغاز دوره نکبت بار اشغال خاک فلسطین و نقض آشکار حقوق مردم مظلوم آن بویژه حق تعیین سرنوشت آنهاست که ۷۶ سال است تبعات شوم آن، دامن منطقه و جهان اسلام را فراگرفته و به زخمی عمیق و رنج‌آور بر پیکره جهان اسلام بدل شده است.

روز نکبت (یوم النکبه)، سالروز ایجاد رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی در قلب جهان اسلام با توطئه خباثت آمیز استعمار انگلیس و یادآور شروع دوره خونبار نسل‌کُشی، قتل عام، آوارگی، اشغال و هتک حرمت سرزمین مقدس فلسطین با چراغ سبز و حمایت مستقیم و غیرمستقیم قدرت‌های استعماری جهان و در راس آنها ایالات متحده آمریکا است.

رژیم جعلی صهیونیستی که نماد بارز تروریسم سازمان یافته رسمی در جهان است، هر بار صفحه ننگین تازه‌ای بر دفتر قطور جنایات بین‌المللی خود می‌افزاید؛ کشف گور‌های دسته‌جمعی در بیمارستان‌های ناصر و شفا در نوار غزه، تصویری دهشتناک از جنایت این رژیم سفاک علیه بشریت را به تصویر می‌کشد.

ارتکاب جنایات بین‌المللی از جمله جنایات جنگی، نسل‌کُشی و جنایات علیه بشریت، مغایر با ارزش‌های بنیادین سازمان ملل متحد و تمامی هنجارها، اصول و موازین شناخته شده بین‌المللی محسوب شده و بدون تردید موجبات مسئولیت کیفری مرتکبین آنها را فراهم ساخته و ادامه بی کیفری جنایتکاران صهیونیستی، مغایر مقررات حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران کشتار بیش از سی و پنج هزار انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک و مردان بی‌دفاع و مجروح شدن هفتاد و پنج هزار نفر و آواره ساختن صد‌ها هزار انسان بی پناه در مناطق اشغالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی آمریکا در بیش از هفت ماهه گذشته را به شدت محکوم می‌نماید و اقدام آمریکا در کارشکنی و اخلال در روند توقف جنگ و کشتار علیه غزه و مخالفت اخیر آن با شناسایی دولت فلسطین در سازمان ملل متحد را غیر قابل قبول، غیرمسئولانه و در تضاد با درخواست جامعه جهانی می‌داند.»»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در غزه تاکنون جان خود را از دست داده اند.

برچسب ها: سازمان ملل ، روز نکبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر سازمان ملل نیروی نظامی باز دارنده ندارد میتواند از گروههای دوره دیده وجوانان دانشجویی کشورهای مختلف تشکیل وسازناندهی وهرچه سریعتر جلوی این دودیوانه را بگیرند وحق اظهار نظر از آمریکا وانگلیس وفرانسه وکانادا که شکست واقعی خورده اند گرفته شود تا با همه پرسی در فلسطین دولت جمهوری روی کار بیاید
آخرین اخبار