کلنگ زنی اولین مدرسه ویژه کودکان استثنایی منطقه پردیس

عملیات عمرانی اولین مدرسه ویژه کودکان استثنایی آغاز به کار کرد.

مراسم آغاز عملیات عمرانی مدرسه ویژه کودکان استثنایی و مرکز توانبخشی سالمندان با حضور یوسف اصلانی مدیر موسسه خیریه بهشت و محسن قضات لو فرماندار پردیس و محسن رفیق دوست بانی ساخت مدرسه ویژه کودکان استثنایی برگزار شد.

محسن قضاتلو فرماندار شهر پردیس گفت: موسسه خیریه بهشت امام رضا با بیش از دو دهه فعالیت از سالمند‌های رها شده نگهداری می‌کند در این راستا این موسسه اولین مدرسه ویژه کودکان استثنایی را افتتاح کرد. این مرکز در حال حاضر از ۳۰۰ سالمند رها شده نگهداری و حمایت می‌کند.

او افزود: مدرسه ویژه کودکان استثنایی این منطقه دارای ۱۰۰۰ متر بوده که مرکز تمام بخشی سالمندان نیز در این مکان بنا شده است.

فرماندار پردیس بیان کرد: در شهر پردیس و دماوند با نبود مدرسه استثنایی ۱۲۰ دانش آموز استثنایی و ۱۰ دانش آموز خاص نابینا وجود دارد ه با راه‌اندازی این مرکز در این مدرسه از آنها نگهداری و به آنها آموزش و تحصیل داده خواهد شد.

یوسف اصلانی مدیر این مجموعه گفت: با افزایش مکان برای سالمندان ظرفیت نگهداری از آنها به ۴۰۰ تا ۵۰۰ سالمند خواهد رسید. هزینه نگهداری یک سالمند در طول یک ماه به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد. مدرسه ویژه کودکان استثنایی دارای خدمات فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحی‌های تحت بیهوشی است. 

او افزود: بیماری دهان و دندان در این بیماران یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها است، زیرا برخی از آن‌ها در این مورد جان خود را ب دلیل درد زیاد و نبود بیهوشی از دست می‌دادند که با راه اندازی جراحی دندان پزشکی با وجود بیهوشی از این اتفاق جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کلنگ‌زنی نه کنگ
آخرین اخبار