حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی با مشارکت مردم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بر ضرورت مشارکت مردم به منظور حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی تاکید کرد.

سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گفت: روز جهانی موزه‌ها با شعار موزه‌ها برای آموزش و پژوهش ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و رویکرد اصلی برنامه‌های استان یزد نیز حول محور همین شعار است.

او افزود: سعی شده تا مردمی سازی موزه‌ها و افزایش رفت و آمد مردم در موزه ها، سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به شعار هفته میراث فرهنگی، ادامه داد: میراث فرهنگی، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی شعار هفته میراث فرهنگی است که با محوریت ۴۰ ویژه برنامه دنبال می‌شود. 

رستگاری بر ضرورت رابطه دوسویه مردم محلی با میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: در ویژه برنامه‌های هفته میراث فرهنگی سعی شده تا مردم و اهالی بافت تاریخی را با میراث فرهنگی درگیر کنیم تا شاهد اتفاقات مثبتی در زمینه حفظ بافت تاریخی باشیم. 

او با اشاره به برخی اهداف مهم هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: افزایش سواد میراثی جامعه و آگاهی رسانی عمومی، مردمی سازی و توسعه مفهوم و رویکرد‌های شناخت، حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی با مشارکت مردم و توسعه و تبیین مسئولیت اجتماعی و حقوق عامه مبتنی بر حفاظت از میراث فرهنگی را برخی از اهداف برنامه‌های هفته میراث فرهنگی برشمرد. 

شاهنامه خوانی، برنامه‌های رادیویی، برپایی میز خدمت، نشست و دورهمی با موزه داران، برگزاری پنل تخصصی بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار در موزه ها، بازدید‌های هدفمند مقامات سازمان ملل از بافت تاریخی، افتتاح و رونمایی از پروژه‌های عمرانی و ... برخی از ویژه برنامه‌های هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی در استان یزد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.