افتتاح طرح ملی فیبر نوری درآستانه اشرفیه با حضور رئیس جمهور

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌های آستانه اشرفیه امروز در ارتباط تصویری با آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

صبح امروز رئیس جمهور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و ۶ طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور را افتتاح کرد که فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه یکی از ۲۰ طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار ها‌ی کشور بود که امروز به بهره برداری رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری، اطلاعات گیلان گفت: طول طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌های ۱۹ کیلومتر است که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در آستانه اشرفیه اجرا شد.
سعید زاهدی اضافه کرد: با اجرای این طرح زیر ساختی همه مشترکان شهر آستانه اشرفیه تحت پوشش خدمات فیبرنوری قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح پهنای باند بیش از ۱۰۰ مگابیت و پایدار در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد افزود: بزودی اجرای این طرح در همه شهر‌های گیلان آغاز شده و تا پایان امسال عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری، اطلاعات گیلان گفت: برای اجرای کامل طرح فیبرنوری درهمه نقاط شهری گیلان ۷۰۰ کیلومتر حفری انجام و بیش از ۷ هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری هزینه خواهد شد.

همچنین امروز با حضور تصویری رئیس جمهورچند طرح ملی شامل انعقاد۱۱ قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توسط اپراتور‌های ارتباطی به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان با هدف حمایت از تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با فناوری بالا و بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی، افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در ۲۰ شهر کشور و عملیات اجرایی فیبرنوری در ۵۰ شهر جدید، اتصال ۷ هزار و ۵۰۰ اُمین روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی کشور، طرح توسعه شبکه آی پی ملی در ۶ نقطه جدید، افتتاح هزار و ۸۰۰ امین سایت نسل پنجم تلفن همراه (۵G) افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.