تأمین برق صنعت سیمان از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا ۵ سال آینده

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۵ سال آینده برنامه صنعت سیمان برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تکمیل شود.

حمید فرمانی رئیس هیئت مدیره انجمن سیمان درباره تعامل دو سویه با وزارت نیرو به منظور تامین و مصرف برق کافی در فصل گرم سال گفت: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در دو سال گذشته چهار جلسه اختصاصی با وزیر نیرو و چندین جلسه با مدیران ارشد صنعت برق به منظور برنامه‌ریزی برای تامین حداکثری برق در فصل تابستان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در سایه تعامل خوب وزارت نیرو با صنعت سیمان در تابستان سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی میزان برق تحویلی به این صنعت بودیم که همین اقدام باعث شد میزان تولید سیمان کشور از مرز ۷۱ میلیون تن عبور کند.

فرمانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال و به دلیل تسریع در عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، مصرف سیمان کشور تا ۵ میلیون تن افزایش یابد که امیدواریم با تامین برق کافی در این زمینه مشکلی برای تولید سیمان نداشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت مصرف برق مصرفی در بخش خانگی بیان کرد: یکی از برنامه‌های خوب وزارت نیرو در دو سال گذشته و امسال ترغیب مشترکان بخش خانگی به کاهش مصرف از طریق اعطای پاداش کم مصرفی است که به شکل قابل ملاحظه‌ای مصرف این بخش را کاهش و در مقابل امکان تامین برق بیشتر برای صنایع را افزایش می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیمان با استقبال از عرضه برق در بورس انرژی اضافه کرد: عرضه برق در بورس انرژی و ترغیب صنایع بالای یک مگاوات به خرید برق از این بازار به دلیل امکان چانه‌زنی و خرید برق با قیمت ارزان‌تر برای صنایع انرژی بر جذاب است و از سوی دیگر به دلیل تزریق نقدینگی به واحد‌های نیروگاهی می‌تواند به افزایش ظرفیت تولید برق کشور کمک شایانی کند.

وی درباره برنامه صنایع سیمانی برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر گفت: صنایع سیمانی با توجه به الزامات قانونی مکلف هستند سالانه یک درصد از دیماند مصرف برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۵ سال آینده برنامه صنعت سیمان برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تکمیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار