دو مقام آمریکایی اعلام کردند:

تحرکات نظامیان اسرائیل حکایت از تهاجم تمام عیار به رفح دارد

مقامات آمریکایی می‌گویند، اسرائیل به اندازه کافی سرباز در رفح مستقر کرده است تا تهاجم تمام عیار را آغاز کند.

به گفته دو مقام آمریکایی، ایالات متحده شاهد تحرکات اخیر نیرو‌های نظامی بوده است که نشان می‌دهد اسرائیل می‌تواند به زودی تهاجم گسترده خود را در رفح آغاز می‌کند، اما به گفته دو مقام آمریکایی، ارزیابی رسمی در مورد اینکه آیا تهاجم تمام عیار قریب الوقوع است یا خیر، انجام نداده است.

به گزارش سی ان ان، با این حال، مقامات آمریکایی مطمئن نیستند که ارتش اسرائیل پس از هشدار بایدن مبنی بر اینکه در صورت چنین حمله‌ای از ارسال تسلیحات به اسرائیل خودداری می‌کند یا خیر، به تهاجم زمینی ادامه خواهد داد.

دولت بایدن بار‌ها نسبت به عملیات نظامی تمام عیار اسرائیل در رفح، شهری در جنوب غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی به آن پناه برده اند، با اشاره به نگرانی‌های بشردوستانه هشدار داده است.

مقامات گفتند که نظامیان اسرائیل پرسنل کافی را در لبه رفح جمع آوری کرده و آماده هجوم به مناطق پرجمعیت شهر هستند، اما مشخص نیست که آیا اسرائیل تصمیم نهایی را در مورد زمان و زمان اتخاذ کرده است یا خیر.

یکی از مقامات گفت که حرکت نظامیان اسرائیلی از روز‌ها پیش آغاز شده و ایالات متحده نمی‌داند که حمله بزرگتر به رفح چند روز یا هفته طول می‌کشد.

مقام دوم گفت که ایالات متحده همچنان از اسرائیل می‌خواهد تا این حمله بزرگ را انجام ندهد و حفظ جان غیرنظامیان را تضمین کند.

صبح روز سه‌شنبه، نیرو‌های اسرائیلی به سمت مناطق مسکونی شرق رفح پیشروی کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۶:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشور های محور مقاومت باید اقدامات قانونی انجام بدن و با توجه به بیانیه اخیر سازمان ملل ، همون‌طور که آمریکا و انگلیس با یک بیانیه همچنینی به یمن حمله کردند ، در صورت حمله رژیم صهیونسیتی به رفح نیرو های محور مقاومت به سرزمین های اشغالی حمله کنند ؛ریشه کن شدن سرطان صهیونیست با برداشتن غده این رژیم و پایان اشغال فلسطین شروع میشه ،
آخرین اخبار