در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، عامل اصلی افزایش صادرات بخش کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی گفت: با توجه به افزایش صنایع تبدیلی و تکمیلی، صادرات بخش کشاورزی رشد داشته است.

کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در نشست خبری امروز در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی گفت: ضریب کنونی مکانیزاسیون بخش کشاورزی ۲.۶ اسب بخار در هکتار است که بناداریم امسال به ۳ اسب بخار در هکتار افزایش دهیم.

او درباره وضعیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور افزود: طی ۵ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی رخ داد. به عنوان مثال در حوزه بسته بندی زعفران اتفاقات خوبی افتاد و برندهای خوبی ایجاد شد، اما کافی نیست.

ذوالفقاری ادامه داد: کارخانه های خوبی در حوزه عرقیات، گیاهان دارویی، سردخانه و صنایع لبنی وجود دارد به طوریکه امسال بزرگترین صادرکننده محصولات لبنی به اروپا هستیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: بنابر اظهارات اخیر وزیر جهاد صادرات بخش کشاورزی افزایش داشته که یکی از عوامل آن مربوط به افزایش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

به گفته او، در رب گوجه فرنگی مازاد بر نیاز کشور صنایع تبدیلی داریم که همین امر موجب شده تا در هر مقطعی که دچار مازاد تولید هستیم، محصول روانه صنایع تبدیلی شود.ذوالفقاری گفت: با توجه به اتفاقات خوبی که در صنایع تبدیلی طی ۵ سال اخیر رخ داد، پیگیری ها کماکان ادامه دارد که با همین روند پیش رویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار