قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت نخبگان از فلسطین حیاتی است

کارشناس سیاست خارجی گفت: خیزش دانشگاهی در آمریکا و سایر کشور‌ها پشتوانه مهمی برای حماس و فلسطین است.

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی در گفت‎‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویان علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این موضوع تاثیر زیادی در تغییر رویکرد دولت‌ها خواهد داشت. اکنون هم افزایی بسیار جالبی اتفاق افتاده است.

وی گفت: اکنون ۱۴۳ کشور رای به تشکیل کشور فلسطین داده‌اند. زمانی که فرهیختگان در دانشگاه با اعتراض خود به جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان می‌دهند و دستگیری و بازداشت آن‌ها در دانشگاه  اتفاق می‌افتد، یک هم افزایی مهم و حیاتی به وجود می‌آید.

قنادباشی اظهار کرد: بسیاری از دولتمردان برای دانشگاه‌های آمریکا اعتباری قائل هستند زمانی که دانشگاه‌ها و فرهیختگان وارد صحنه می‌شوند از تاثیر اعتراضات آن‌ها در افکار عمومی خود می‌ترسند. پیش از این سعی می‌کردند حمایت از فلسطین را مهر و برچسبی برای افراد کنند و بگویند آنها افراطی هستند و افراد خاصی از فلسطین حمایت می‌کنند، اما از زمانی که دانشگاه‌ها وارد صحنه شدند دیگر نمی‌توانند دروغ بگویند و این موضوع مسئله‌ای جهانی شده است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد:پشتوان دولت‌ها نخبگان هستند و نخبگان هم به پشتیبانی دولت‌ها اقداماتی انجام می‌دهند و اینکه وارد عرصه‌های دیگری هم می‌شوند، می‌توان گفت این خیزش دانشگاهی در آمریکا و سایر کشور‌ها پشتوانه مهمی  برای حماس و فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر فیفا تن به اخراج اسرائیل ندهد ملتها و ورزشکاران باید دست بکار شوند و در تمام مسابقات آبروی اسرائیل را ببرند بنحویکه اسرائیل خودش ترجیح بدهد جهت جلوگیری از بی آبرویی بیشتر از این مسابقات خارج شود
قطعا تماشاگران با شعار دادن و برافراشتن پرچم فلسطین در داخل ورزشگاه ها چالش بزرگی برای فیفا میشوند
آخرین اخبار