گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با امیر قطر درباره جنگ غزه

ریشی سوناک و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی درباره جنگ غزه با یکدیگر گفتگو کردند.

شرایط جنگ غزه پس از آغاز عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح هر روز در حال تشدید شدن است. این در حالی است که جنبش حماس در نهایت طی مذاکرات قاهره با طرح صلح میانجیگران موافقت کرد، اما کابینه راستگرای نتانیاهو همچنان بر توحش در نوار غزه تاکید دارد. 

به گزارش الجزیره، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) طی تماسی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره طیف گسترده‌ای از مسائل و در راس آن جنگ غزه به گفتگو و رایزنی پرداخت. 

دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سوناک طی این تماس تلفنی از امیر قطر بابت میانجیگری دوحه در روند مذاکرات استقرار صلح در غزه قدردانی کرد. رهبران دو کشور در این تماس تلفنی بر ضرورت رسیدن به توافقی که ذیل آن اسرای صهیونیست به فوریت آزاد شده و کمک‌های گسترده بشردوستانه وارد غزه شود، تاکید کردند. 

در این بیانیه همچنین آمده است: رهبران انگلیس و قطر هم نظر بودن خود را برای ادامه تلاش‌ها به منظور رسیدن به یک آتش بس دائمی و پایدار در غزه ابراز داشتند. 

سوناک طی این تماس تلفنی نگرانی عمیق خود را درباره تبعات انسانی حمله همه جانبه اسراییل به رفح در جنوب غزه ابراز داشت. رهبران دو کشور بر ضرورت تلاش به منظور کاهش تنش‌ها در منطقه و اهمیت حیاتی آن برای منافع لندن و دوحه تاکید کردند. 

انگلیس پس از آمریکا و آلمان، سومین تامین کننده تسلیحات برای رژیم صهیونیستی است. گرچه آمریکا اصلی‌ترین صادر کننده تسلیحات به تل آویو محسوب می‌شود، اما آلمان به عنوان قلب تپنده اقتصاد اتحادیه اروپا که به صنایع قدرتمند خود شهرت دارد، ۳۰ درصد از تسلیحات رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند. هر ۳ این کشور‌ها گرچه مدعی گسترش ارزش‌های لیبرال در جهان هستند، اما تاکنون در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کرده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
میگن ، یارو اسم بچه خودشو گذاشت " رستم "
بعدا خودش می ترسید صداش کنه !!!
حالا شده حکایت اسرائیل که دست پرورده انگلیس ،
آمریکا و....
خودشون هم نمیتونن کنترلش کنند !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خاک برسر این نخست وزیر بدبخت ونوکر خانواده سلطنتی
آخرین اخبار