علت اعتراض فروشندگان عطر و ادکلن چیست؟

روز گذشته صنف لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریجات به علت مشکلات درون صنفی و عدم اطلاع رسانی کامل در خصوص مالیات بر ارزش افزوده که از سال گذشته ایجاد شد، اعتراض کردند.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد از بودجه عمومی دولت از مالیات تامین شود که بخشی از این مالیات باید از طریق اصناف و مشاغل دریافت تا عدالت مالیاتی در کشور برقرار شود. یکی از بخش‌هایی که باید مالیات پرداخت کنند اصناف و فروشندگان هستند که اخیرا با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده و عدم اطلاع رسانی دقیق از این  قانون برخی از اصناف مانند آرایش و بهداشتی و عطریجات  دست به اعتصاب و اعتراض کردند.

براساس این گزارش روز گذسته جمعی از اعضای صنف آرایشی و بهداشتی و عطریجات برای آگاهی از شیوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های خود که به صورت قاچاق و از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود مقابل سازمان امور مالیاتی جمع شدند.

بنابر گفته تعدادی از اعضای حاضر در این تجمع از آنجایی که بخش عمده‌ای از فروش کالا‌های این صنف از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود، مالیاتی برای آن پرداخت نمی‌شود. در صورتی وارد کنندگان کالا از مبادی رسمی بابت همین نوع کالا در هنگام ورود مالیات بر ارزش افزوده بپردازند. آنها همچنین خواستار ارائه آموزش‌های لازم از طرف اتحادیه‌های متبوع و سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای قوانین مالیاتی بودند.

سال گذشته صنف عطر و ادکلن و لوازم آرایشی از اتحادیه خرازی‌ها جدا شده است 

در ادامه علی توسطی دبیر کل اتاق اصناف ایران  در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ماجرای اعتراض و اعتصاب صنف عطر و ادکلن گفت: سال گذشته صنف عطر و ادکلن و لوازم آرایشی از اتحادیه خرازی‌ها جدا شده است. ادعای اتحادیه عطر و ادکلن این است که اتحادیه خرازی سال گذشته به آن‌ها اعلام نکرده است که مشمول پرداخت ارزش افزوده هستندکه  همین موضوع باعث شده است که صنف عطر و ادوکلن مشمول جریمه مالیاتی شود در خواست صنف عطر و ادکلن و آرایشی بهداشتی این است که ارزش افزوده ۱۴۰۲ از آن‌ها گرفته نشود و ارزش افزوده ۱۴۰۳ را هم از شش ماه دوم سال پرداخت کنند.

پیش از این هم موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این که سازمان امور مالیاتی کشور در تلاش برای برقراری عدالت مالیاتی در تمامی بخش‌ها است گفته بود: ایجاد فرهنگ سازی و همچنین آموزش برای پرداخت مالیات در قالب سامانه مودیان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که سازمان امور مالیاتی کشور در دستور کار خود قرار داده است. سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کامل با تمامی اصناف و اتحادیه در ارتباط است و تمامی تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات در دستور کار خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور جهت بررسی ابعاد بیشتر موضوع با نمایندگان  صنوف اتحادیه عطر و ادکلن  به گفت و گو پرداختند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های این صنف قرار گرفتند باشگاه خبرنگاران جوان  همچنان پیگیر آخرین اخبار در این زمینه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی یه... پیدا نمیشه جلو طلا فروش‌ها و البته کسانی که از پرداخت مالیات با انواع و اقسام دوز و کلک ها را بگیره حالا باید شاهد عرض اندام عطر و ادکلنی ها هم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عطر ادکلن تقلبی
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۱۰:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عطر وادکلنها ولوازم ارایشی در ایران اب گلاب وتقلبیست::: هرکه هر قیمتی دلش خواست اب گلاب را بجای عطر می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مملکتی این همه نعمت داره ثروت داره با مالیات میچرخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کلا همه به مالیات اعتراض دارن به جز کارمندا؟! چرا کارمندی که حقوقش چند برابر کم تر از یه سری بازاری هست باید مالیات بده و مالیاتش خرج هزینه های عمومی ای بشه که همین بازاریا ازش استفاده میکنن؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما بیا استرس چک بیمه اجاره مغازه کارگر هزار تا دیگه بکش استرس از دست دادن سرمایه اون وقت میفهمی
-
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این ماهیت شغلته منتشو سر مردم نگذار مالیاتتو باید بدی و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ا.ک
۱۱:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارمندها باید دعا کنن مالیات اصناف کم باشه چون بالا رفتن مالیات اصناف باعث بالا رفتن قیمت اجناس میشه که در نهایت روی سر مصرف کننده خراب میشه.
مثل بنزین که کسی هم که ماشین نداره با گرون شدن بنزین باید کرایه بالاتری بده و بخاطر افزایش قیمت حمل و نقل متضرر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بابت چی مالیات میخوان ویرانی بیشتر؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ا.ک گفته اگرمالیات زیاد بشه ما جنس گران می‌کنیم و….
شما دنبال بهانه هستید چند وقت پیش دلار شد ۶۳ شما جنس۴۰٪ گران کردید دلار شد ۵۳ یک ریال هم ارزان نکردید زمانی کاسب حبیب خدا بود الان بعضی حبیب شیطان هستند
آخرین اخبار