تشکیل پرونده قضایی برای واحد‌های صنفی متخلف

رئیس دادگستری راور در اولین نشست کارگاه آموزشی - توجیهی عفاف و حجاب گفت: رعایت عفاف و حجاب در واحد‌های صنفی الزامی است.

رئیس دادگستری شهرستان راور در اولین نشست کارگاه آموزشی - توجیهی عفاف و حجاب ویژه عکاسان، فیلمبرداران و آرایشگران زن، گفت: رعایت عفاف و حجاب در واحد‌های صنفی الزامی است و در صورت تخلف، برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

مسلم کاربخش افزود: حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است و متصدیان واحد‌های صنفی و دارندگان پروانه کسب موظف به رعایت عفاف و حجاب در محل واحد‌های صنفی و همچنین در مراسم‌ها هستند.

وی بر لزوم رعایت عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: رعایت عفاف و حجاب در واحد‌های صنفی عکاسان، فیلمبرداران و آرایشگران زن الزامی است و در صورت تخلف، برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از اصول مهم در پیشگیری و کنترل آسیب ها، اتخاذ تصمیمات هماهنگ و همسو توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول می‌باشد.

وی افزود: متصدیان واحد‌های صنفی باید در چارچوب قانون و مقررات عمل نمایند و در صورت مشاهده بی قانونی، برای فرد متخلف واحد صنفی پرونده قضایی تشکیل و برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان راور در پایان عنوان کرد: انتشار تصاویر بدون حجاب در فضای مجازی جرم محسوب و طبق قانون، مجرم مجازات می‌شود.
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور نیز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی - توجیهی عکاسان، فیلمبرداران و آرایشگران زن، گفت: کلیه واحد‌های صنفی موظف هستند حجاب و عفاف را در واحد صنفی رعایت کنند و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد قانونی، قاطعانه و بدون اغماض صورت می‌گیرد.

مجتبی استوار زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان راور مردمی مومن و متدین هستند و دینداری آنان زبانزد عام و خاص است و این مردم بر حفظ حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی تاکید دارند و آن را به عنوان یک نگاه اعتقادی مدنظر خود قرار دادند، هدف این است که در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح شهرستان راور با تاکید بر هویت اسلامی و اعتقادی مردم این شهرستان اقدامات اساسی و خوبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در واحد‌های صنفی عکاسان، فیلمبرداران و آرایشگران زنانه، افزود: در صورت تخلف، با متخلفان حوزه عفاف و حجاب برخورد قانونی، قاطعانه و بدون اغماض صورت می‌گیرد.

 گفتنی است؛ به همت شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اولین کارگاه آموزشی - توجیهی ویژه عفاف و حجاب با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، مسئول دایره نظارت بر اماکن عمومی، رئیس و بازرس اتاق اصناف و جمعی از عکاسان، فیلمبرداران و آرایشگران زن، در محل سالن کنفرانس شهید نوروز زاده دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

برچسب ها: دادگستری ، عفاف حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار