حماس:

اظهارات سناتور آمریکایی در حمایت از حمله هسته‌ای به غزه شوکه‌کننده است

جنبش حماس اظهارات لیندسی گراهام درباره پیشنهاد برای حمله اتمی به غزه را به شدت محکوم کرد.

لابی صهیونیستی در آمریکا، دومین لابی قدرتمند این کشور محسوب می‌شود که شامل زنجیره گسترده‌ای از افراد و نهاد‌هاست که آیپک معروف‌ترین آنهاست. این لابی با حمایت مالی از سیاستمداران، همواره کنگره و کاخ سفید را تحت نفوذ خود داشته و مانع از هرگونه انتقاد از مواضع اسراییل در جامعه آمریکا می‌شود. از این رو، تعجبی ندارد که سیاستمداران آمریکایی به طور تمام قد حامی رژیم صهیونیستی هستند. 

به گزارش الجزیره، جنبش حماس امروز (دوشنبه) سخنان لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی مبنی بر حمله اتمی به غزه را به شدت محکوم کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این جنبش آمده است: اظهارات توحش آمیز لیندسی گراهام در پیشنهاد حمله اتمی به غزه از سوی اسراییل شوکه کننده بوده و عمق بی اخلاقی وی را هویدا می‌سازد. 

این بیانیه می‌افزاید: این اظهارات سخیف منعکس کننده ذهنیت ذاتی گراهام پیرامون استعمار و ذهنیت سیاستمداران ارشد آمریکا در حمایت از نسل کشی اسراییل علیه فلسطینیان محسوب می‌شود. 

حماس اظهارات این سناتور آمریکایی را محکوم کرده و تاکید دارد: این سخنان باعث خواهد شد لیندسی گراهام شریک نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه شود. ما از مردم می‌خواهیم چنین مواضعی را محکوم کرده و به تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ غزه ادامه دهند. 

لیندسی گراهام از سناتور‌های محافظه کار افراطی آمریکاست که پیش از این در سال ۲۰۱۶ و زمانی که در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان با ترامپ رقابت می‌کرد از حمله نظامی به ایران حمایت کرده بود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار