روسیه: غرب از بحران یمن برای منافع خود استفاده می‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که غرب از بحران یمن برای منافع خودخواهانه خود استفاده می‌کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد کشور‌های غربی از بحران یمن برای دستیابی به منافع ژئوپلیتیک خود استفاده می‌کنند.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «بسیار ناامیدکننده است که تعدادی از همکاران غربی تلاش می‌کنند از بحران یمن در راستای منافع خودخواهانه ژئوپلیتیکی خود استفاده کنند. منظور من انتقال سلاح‌ها و مهمات توقیف شده در آب‌های نزدیک یمن توسط مقامات آمریکایی  به کی یف است.

وی ادامه داد: ما تفسیر گسترده از مفاد قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد یمن را محکوم می‌کنیم. یادآوری می‌کنیم که رژیم ویژه‌ای برای بازرسی کشتی‌ها در آب‌های بین المللی در خصوص اقدامات یمن وجود ندارد و این گونه اقدامات ناقض تصمیمات مربوطه شورا در مورد این کشور است. همکاران آمریکایی ما با چنین اقداماتی فقط وجهه خود را به عنوان بازیگران کاملاً بی‌وجدان تقویت می‌کنند که قوانین بین‌المللی را برای کسب سود یا اجرای برنامه‌های ژئوپلیتیک به راحتی زیر پا می‌گذارند.»

در ماه آوریل، فرماندهی مرکزی نیرو‌های مسلح ایالات متحده (سنتکام) گزارش داد که ایالات متحده سلاح‌های ضبط شده از کشتی‌های انصارالله یمن را به نیرو‌های اوکراینی تحویل داده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار