تامین تجهیزات راهبری ۱۲۰ میلیون دلاری از سوی هند

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق توافق صورت گرفته طرف هندی تجهیزات راهبری ۱۲۰ میلیون دلاری را وارد کشور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم  آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره برداری از پایانه های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند  گفت:در کنار توسعه زیرساخت های کریدور ترانزیتی شمال _ جنوب در حوزه ریلی،  بندری و جاده ای بر  توسعه ناوگان برای  حمل بیشتر کالا و تسهیل در  تردد ناوگان برنامه‌ریزی شده است. 

وی افزود:  بخشی از رشد ۵۸ درصدی در حوزه ترانزیت  ناشی از توافقات بوده و این رشد در حوزه ترانزیت همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: خط مستقیم  ترانزیتی کانتینری  بین  ایران _چین و هند مرتبط در جریان  سال ۱۴۰۲، رشد ۱۵۴ درصدی داشته است و با توجه به آنکه دو ماه از سال گذشته این رشد همچنان ادامه دارد‌.

بذرپاش اظهار کرد:  تقویت و تسهیل همکاری های ترانزیتی هند و افغانستان از طریق ایران، توسعه محور شرق و سواحل مکران ، توسعه همکاری های منطقه ای ایران ، هند و روسیه برای سرمایه گذاری های مشترک در تکمیل زیربناهای منطقه ای حمل و‌نقل و ترانزیت ، از اهداف دیگر این قرارداد است.

وی افزود: برای تحقق اهداف کلان فوق، از طریق انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار اقدامات گوناگونی پیش بینی و تفاهم شد که سازمان بنادر و‌دریانوردی بخشی از ترمینال های کالاهای عمومی و کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار را به مدت ۱۰ سال در اختیار طرف هندی قرار می دهد.

وی اظهار کرد: همچنین‌طرف هندی به منظور تجهیز و‌توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ، به میزان‌۱۲۰ میلیون دلار در تامین تجهیزات راهبردی بندر و همچنین بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در زیر ساخت های حمل و‌نقلی چابهار تامین اعتبار خواهد کرد .

بذرپاش توضیح داد: براساس این قرارداد، طرفین متعهد به ایفای تعهدات خود در تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب بوده و به توسعه خطوط کشتیرانی بین بنادر دو‌ کشور و جذب بارهای ترانزیتی کانتینری اقدام خواهند کرد .

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
هند چابهار رو میخواد چیکار ؟؟
آخرین اخبار