مبارزه علیه سن غلات به ۲ میلیون هکتار رسید

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار در سطح ۲ میلیون هکتار مبارزه علیه سن غلات صورت گرفته که خسارتی هم از این حیث به مزارع وارد نشده است.

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در سطح ۲ میلیون هکتار مبارزه علیه سن غلات صورت گرفته که ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزارهکتار علیه پوره و مابقی سن مادر است.

به گفته او، در استان های خوزستان و هرمزگان که بخش اعظم برداشت گندم انجام شده است، مشکلی در خصوص سن زدگی نداشتیم.

معین ادامه داد: اصل مبارزه علیه آفت سن در استان های معتدل و غرب کشور خواهد بود که ۴ میلیون هکتار سطح زیر ‌کشت دیم در این مناطق است، اما برای مقابله با سن غلات امکانات و سموم لازم برای مبارزه به موقع این آفت را داریم.

مدیرکل مبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ هزارهکتار بیشتر بوده است، افزود: با توجه به آنکه آفت سن تابع پارامترهای متفاوتی است، از این رو نمی توان برآوردی راجع به درصد سن زدگی داشت.

او با بیان اینکه مبارزه علیه زنگ زرد گندم به پایان رسیده است، گفت: بهترین دما برای آفت زنگ زرد ۵ تا ۸ درجه است که با افزایش بی سابقه دما در هفته های آتی امکان رشد این آفت وجود ندارد و خوشبختانه تاکنون خسارتی از این حیث به مزارع گندم نداشتیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار