افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون بیش از 100 پروژه عمرانی به پایان رسیده است.

حسین قناعتی  به بازسازی کامل ساختمان‌های سرای حکیم که پیش از این غیرقابل سکونت بود، اشاره کرد و گفت: با تلاش و تامین اعتبار خیرین و همت مسئولان دانشگاه، در عرض ۷ ماه، ۳۳ واحد از این ساختمان بازسازی و به امکانات رفاهی تجهیز شد و اکنون آماده سکونت دانشجویان متاهل است.

وی همچنین به راه‌اندازی سرای حکیم ۱ در هفت ماه قبل اشاره کرد و این موضوع را نشان‌دهنده سرعت بالای انجام کار در این پروژه دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه طولانی شدن طرح‌های عمرانی خسارات سنگینی به سازمان‌ها وارد می‌کند، گفت: از زمان آغاز مسئولیتم، عزم خود را بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه جزم کردم و تاکنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی به پایان رسیده است.

قناعتی افزود: خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران افتتاح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش تعداد بلوک‌های خوابگاه دانشجویان متاهل از ۴ به ۶ بلوک، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ دانشجوی متاهل متقاضی خوابگاه هستند و این خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲۰ دانشجو، تا حدودی کمبود خوابگاه را تامین خواهد کرد.

قناعتی در پایان به کمبود خوابگاه دانشجویان مجرد اشاره کرد و گفت: خوابگاه دانشجویان مجرد با ۴۰۰ تخت در حال احداث است و امیدواریم تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. با راه اندازی این خوابگاه بحران کمبود خوابگاه نیز رفع خواهد شد.

در ادامه  سید محمد پور حسینی مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر بهداشت، ضمن تقدیر از خیرین، پروژه سرای حکیم را پروژه مبارکی خواند و گفت: این پروژه برای جوانان دانشجو که موجب ارتقا علم و کشور هستند بسیار ارزشمند است. وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و ازدواج به هنگام گفت: امروزه شرایط ازدواج برای جوانان دانشجو سخت است و ایجاد این سرای متاهلی با فضای مناسب و آرام، تسهیلات ازدواج را برای جوانان فراهم می‌اورد.

حاج حسین رضایی، مدیر عامل خیریه رحمت واسعه با اشاره به مشارکت خیرین در سرای حکیم ۱ و ۲ دانشجویان متاهل دانشگاه گفت: خیرین در کشور ما اقدامات بزرگی را انجام می‌دهند و مسئولیت ما این است که مردم را به کار خیر تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین پروژه‌ها سریعتر، ارزان‌تر و با کیفیت بیشتری انجام می‌شود گفت: نمونه آن بیمارستان‌هایی که با کمک خیرین ساخته شده است. وظیفه داریم قدر همه خیرین را بدانیم و کار خیر آنها را ارج بنهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام.لطفن به دولت بگویید که از دلالان دلار ودلالان مسکن مالیات بگیرد. و به مستأجران زمین رایگان باکانکس چرا نمی‌دهد. حتمن قیمت دلار با این اقدامات ذکرشده هزارتومان میشود. سیدامید حسینی از قم
آخرین اخبار