درآمد حدود ۴۵ میلیارد تومانی از خورشید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: صاحبان نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان، در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده اند.

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: تعداد نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی در استان با نصب ۷۶ نیروگاه جدید در سال ۱۴۰۲، هم اکنون به ٦٩١ نیروگاه با مجموع ظرفیت ۹ هزار و ۳۷ کیلووات رسیده است.

او با بیان اینکه پارسال صاحبان نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی در استان حدود ۴۵ میلیارد تومان درآمد از محل تولید برق خورشیدی کسب کردند افزود: بیشترین ظرفیت تولید برق خورشیدی خانگی در استان با ۲ هزار و ۱۶۱ کیلووات مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن با هزار و ۸۴۷ کیلووات مربوط به شهرستان قائنات است.

دادگر بیان کرد: علاوه بر نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی، ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز با مجموع ظرفیت تولید ۱۸ هزار و ۷۰۰ کیلووات در استان فعال است که با این تعداد، در مجموع ۶۹۶ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲۷ هزار و ۷۳۷ کیلووات در استان فعال است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: پارسال نیروگاه‌های خورشیدی بیش از ۸ درصد برق استان را تأمین کردند.

او با بیان اینکه برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) خریداری می‌شود عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق با مشترکین علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.