مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خبر داد

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به شرایط جوی استان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تمامی نقاط استان از عصر روز جمعه تا اوایل هفته آینده خبر داد.

مجید بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود، اظهار کرد: هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با هرگونه تهدیدخسارت‌زا صادر می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس ضمن ابلاغ هشدار شماره ۱۸ سطح نارنجی هواشناسی به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها و با توجه به تعطیلات نوروزی، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل باشند.

بیگلریان با اشاره به اینکه بارش باران، رعد و برق، لغزندگی معابر و جاده ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه در ارتفاعات و احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید و مه گرفتگی از عوارض ورود این سامانه به استان است، گفت: این سامانه تمام مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به علت شدت باران در این اطلاعیه نسبت به احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، لغزندگی معابر و گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کاهش شعاع دید به واسطه مه آلودی، احتمال سقوط اشیا و سقوط از ارتفاع طی این مدت هشدار داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: توصیه می‌شود هم استانی‌های ایلامی در هنگام ورود این سامانه به استان از سفر‌های غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تاکید کرد: با توجه به فعالیت سامانه مذکور لزوم مجهز بودن خودروها، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و آمادگی راهداری جهت رفع مشکلات احتمالی برای رانندگان و مسافرین نوروزی ضرورت دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار