دستگیری متخلفان قطع درختان بید وحشی در سقز

سه متخلف در زمینه قطع درختان بید وحشی در داخل منطقه حفاظت شده عبدالرزاق شناسایی و دستگیر شدند.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز اظهار کرد: سه متخلف در عرصه‌های جنگلی شهرستان و در منطقه حفاظت شده اقدام به قطع ۲۵ اصله درخت بید وحشی کرده بودند که از سوی ماموران یگان دستگیر شدند.

ایوب شریفی با اشاره به اینکه از این متخلفان سه دستگاه اره برقی کشف شد، بیان کرد: این افراد توسط واحد حقوقی صورتجلسه و جهت مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ یا به اولین پاسگاه محیط بانی اطلاع رسانی کنند.

نجات ۱۲ قطعه کبک در سقز

دستگیری متخلفان قطع درختان بید وحشی در سقز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با اخذ حکم قضایی و خواری نیروی انتظامی در تفتیش از منزل یک شکارچی سود جو، این ۱۲ قطعه کبک را کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، یک شکارچی متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

شریفی ادامه داد: با اخذ حکم از مراجع قضایی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۱۲ قطعه کبک وحشی و ۱۵ قفس چوبی از متهم کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

برچسب ها: قطع درخت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.