رفع تصرف از ۲۲هزار متر مربع اراضی دولتی در ساوجبلاغ

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از ۲۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان رفع تصرف شد.

حسین فاضلی هریکندی با تشریح جزئیات رای صادره در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز مبنی بر رفع تصرف نزدیک به ۲۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهر جدید مهستان در شهرستان ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان و حل مشکل خریداران مسکن مهر گفت: بر اساس رای صادره علاوه بر استرداد این اراضی به دولت، مشکل ۱۰۲ واحد مسکن مهر نیز پس از نزدیک به پنج سال رفع شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز  بیان کرد: از سال ۱۳۹۱ شرکت عمرانی با هدف ساخت و تحویل ۵۸۸ واحد مسکن مهر، زمینی به وسعت حدود ۲۲هزارمتر مربع اقدام می کند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه شرکت عمران شهر جدید مهستان با توجه به عدم تحویل واحد‌ها و همچنین عدم استرداد سه قطعه زمین تحویل داده شده به پیمانکار در فاز سه شهر جدید با کاربری مسکونی و تجاری، اقدام به طرح دعوی می‌کند افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده در نهایت رای به استرداد نزدیک به ۲۲ هزار متربع مربع از اراضی شهر جدید که عمدتا تجاری بودند به شرکت عمران شهر جدید مهستان صادر شد.
وی با بیان اینکه بر اساس برآورد‌های انجام شده توسط شرکت عمران شهر‌های جدید، ارزش اراضی استرداد شده به بیت المال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است متذکر شد: همچنین با تحویل واحد‌های ساخته شده از تحمیل هزینه‌های غیر قانونی به متقاضیان مسکن مهر جلوگیری شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.