۵۲۵ هزار اعمال قانون فقط برای استفاده از تلفن همراه

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به ازای ۶۰ کیلومتر سرعت بیشتر ۱۰۵ هزار تومان جریمه و ۳-۵ نمره منفی تعلق می‌گیرد.

سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر سرعت وسیله نقلیه زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد مبلغ اعمال قانون آن ۱۰۵ هزار تومان و اگر بالای ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد علاوه بر این مبلغ ۳ نمره منفی برای وسایل نقلیه سواری و ۵ نمره منفی برای وسایل نقلیه سنگین و همچنین وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: نقش سرعت در تصادفات بسیار مهم است به همین خاطر قانونگذار یک مقدار در این خصوص سختگیری کرده است تا پلیس بتواند علاوه بر جریمه یک فرهنگ سازی نیز انجام دهد. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در یازده ماهه سال جاری همکاران بنده حدود ۵۲۵ هزار راننده‌ای را که در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت داشتند را جریمه کرده اند که این میزان از سال گذشته ۱۰۰ مرود بیشتر است. 

سرهنگ مومنی افزود: این طور می‌شود که یعنی میانگین روزانه تعداد ۱۶۰۰ راننده‌ای که از تلفن همراه استفاده کرده اند در شهر تهران اعمال قانون شده اند. 

وی گفت: البته خیلی از این تخلفات را پلیس مشاهده نکرده است، زیرا ممکن است خیلی از این رانندگان از هندزفری و ... استفاده کنند و از چشم پلیس این تخلف دور بماند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: اگر ثبت این تخلف به صورت هوشمند انجام شود مسلما میزان آمار ثبت این تخلفات بیشتر می‌گردد. 

وی از رانندگان خواست به منظور حفظ جان خود و دیگر رانندگان و عابرین در حین رانندگی به هیچ عنوان از تلفن همراه استفاده نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار