تحصیل دانش آموزان ۲۳ کشور در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون و ۴۸۰ دانش آموز اتباع خارجی داریم که این تعداد از ۲۳ کشور دنیا هستند.

سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: کمبود فضای آموزشی و تعلل اتباع در ثبت نام دانش آموزان در سامانه اختصاصی موجب تأخیر در آموزش آنان شده است.

سید امیر شوشتری با اعلام اینکه در سطح استان بیش از یک میلیون و ۴۸۰ دانش آموز اتباع خارجی داریم گفت: این تعداد از ۲۳ کشور دنیا هستند که بیشترین آنان را دانش آموزان اتباع افغانستان تشکیل می دهد که رقمی حدود ۶۵ هزار نفر می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی  افزود: «برای اشتغال به تحصیل این تعداد به ۲ هزار کلاس درس ( ۳۰۰مدرسه ) نیاز داریم که با کمبود مواجه‌ایم  و این امر منجر به تراکم دانش آموزان در کلاس ها شده است.»

شوشتری افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد ۱۰ الی ۱۵ هزار دانش آموز، موفق به جذب در فضای آموزشی استان نشدند که برای آنان، کلاسهای غیر حضوری ، استفاده از مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور را برنامه ریزی کردیم که اکنون مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تأخیر در آغاز فعالیت آموزشی این دانش‌آموزان را علل دیگری همچون تأخیر در ثبت نام در سامانه و اهمال در دریافت کد رهگیری هم داشته است، گفت : امیدواریم در سال آینده‌ با این موارد مواجه نشویم و دانش آموزان اتباع به ویژه، افغانستان به‌موقع از امکانات تحصیل حضوری برخوردار شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد کمک سازمان‌های بین المللی در رفع این مشکلات بسیار ناچیز بوده و به ساخت حدود ۱۰ مدرسه و بازسازی و تجهیز مدارس اختصاص داده شده است که کافی نیست.

طبق شیوه نامه تحصیلی سال ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲، مدارس فقط مجاز به ثبت نام آن دسته از دانش آموزان اتباع غیر ایرانی هستند که در سامانه «سهما» درخواست خود را ثبت کرده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار