افزایش ۱۳ درصدی خرید گندم در نیشابور

خرید گندم در نیشابور۱۳ درصدافزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: خردادامسال در شهرستان نیشابور ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم خریداری شده که به نسبت پارسال ۱۳ درصد افزایش خرید داشته است.

علی مبارکی، در همایش سلامت و امنیت غذایی که در فرهنگسرای سیمرغ این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تولید محصول سالم افزود: تولید محصول سالم در گرو سلامت خاک، آب وهوا است.

وی با اشاره به وضعیت خرید گندم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود تمام ناملایماتی که سال‌های گذشته مانند خشکسالی و سرما در بخش کشاورزی اتفاق افتاد، بازهم قسمت عمده‌ای از نیاز کشور توسط کشاورزان زحمتکش تأمین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: امسال در کشور حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم توسط دولت خریداری شده که این عدد پارسال در شهرستان نیشابور ۱۳ هزار و ۵۵۰ تن و امسال نیز ۱۴ هزار ۸۰۰ تن بوده است.

وی گفت: پارسال در شهرستان نیشابور حدود ۴۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت و امسال از مهرماه تا اوایل آذر نسبت به میانگین درازمدت حدود ۶۰ درصد کاهش نزولات جوی را داشته‌ایم.

مبارکی با تأکید بر اینکه باید کشاورزی خود را با اقلیم موجود وفق دهیم، گفت: خوشبختانه در شهرستان نیشابور برنامه‌های منسجم و خوبی در این خصوص اجراشده است.

برچسب ها: خرید گندم ، نرخ خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار