وکلای دادستانی نیویورک: ترامپ با کلاهبرداری یک میلیارد دلار سود کرده است

وکلای دادستانی نیویورک در جلسه دادگاه ترامپ را متهم به تخلفات گسترده با هدف فریب کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی پیشین آمریکا طی ۶ ماه گذشته با چهار اتهام بزرگ از سوی دادگاه‌های محلی و فدرال مواجه بوده است. یکی از این اتهامات مربوط به تقلب و دروغگویی شرکت تابع وی و درآمد از این راه بوده که دادگاه نیویورک اکنون در حال تحقیقات پیرامون این موضوع است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وکلای دادستان کل نیویورک امروز (دوشنبه) طی جلسه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری حقوقی مربوط به شرکت ترامپ اعلام کردند دونالد ترامپ با دروغ گویی پیرامون ارزش دارایی‌های خود به بانک‌ها و بیمه‌ها بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

در صورت اثبات این اتهام، این موضوع می‌تواند تبعات بسیار سنگینی برای امپراتوری املاک ترامپ به همراه داشته باشد. 

کوین والاس، یکی از وکلای دادستانی در این پرونده در بیانیه آغازین خود در دادگاه مرکز شهر منهتن اعلام کرد: ترامپ به مدت یک دهه وضعیت مالی خود را به بانک‌ها و بیمه‌ها از جنبه مادی نادرست اعلام کرده است. وی این اقدام را با هدف دریافت وام با شرایط بهتر و نیز حق بیمه کمتر انجام داده و از این راه غیرقانونی بیش از یک میلیارد دلار سود کرده است. این سازوکار معمول کسب و کار نیست. این اقدامات جنایات بدون قربانی نیست.

کریستوفر کیس، وکیل ترامپ نیز در بیانیه خود اعلام کرد امور مالی شرکت ترامپ و سازمان تابع وی کاملا قانونی بوده و موکلش هیچ اقدام خلاف قانونی انجام نداده است. 

وی در این باره تاکید کرد: سازمان ترامپ یکی از موفق‌ترین برند‌ها در حوزه املاک و مستغلات بوده و ثروت زیادی به دست آورده است. این نهاد نه قصد کلاهبرداری، نه فعالیت غیرقانونی، نه نکول، نه تخلف، نه سود عادلانه و نه هیچ اقدام خلاف قانونی انجام نداده است. 

ترامپ از سوی دادستانی نیویورک متهم به کلاهبرداری در حوزه دارایی‌های خود از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
خاک تو سر ترامپ و طرفدارانش به مملکت خودش رحم نمیکنه میخوان به دیگران رحم کنه دزد بین المللی قاتل قمار. باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
لعنت و نفرین خدا بر ترامپ ملعون.
آخرین اخبار