اعطای بیش از هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی + تصویر

اسناد مالکیت هزار و ۲۹۳ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: اسناد مالکیت هزار و ۲۹۳ قطعه زمین در قالب ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد.

او با اشاره به سهمیه ۶۶ هزار واحدی استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با تلاش‌های انجام شده ۱۲۲ درصد از زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و بیش از ۹۰ درصد پروانه‌های ساختمانی صادر و عملیات اجرایی مسکن نیز در شهرستان‌های مختلف آغاز شده است.

استاندار هرمزگان گفت: زمین تامین شده در دولت سیزدهم فقط بر اساس نیاز نهضت ملی مسکن نبوده بلکه تلاش کردیم با تامین زمین بیش از نیاز دولت، انحصار زمین را در استان بشکنیم.

دوستی با اشاره به اینکه در ابتدا بنا بود شهر جدید علوی، برای اجرای نهضت ملی مسکن بندرعباس در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به رغبت نداشتن مردم برای اسکان در این منطقه، زمین‌های جدیدی را در نظر گرفتیم چرا که مسکن باید محلی برای آرامش مردم باشد و از طرفی توجیهی نداشت که با وجود سواحل مردم را به سمت کوه‌ها ببریم.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو شهر ساحلی کوشک و خلیج‌فارس افزود: شهر جدید خلیج‌فارس شهری بروز و بی‌نظیر در کشور خواهد بود و یک ورزشگاه جدید و نوین در شهر جدید خلیج‌فارس احداث خواهد شد که طراحی‌های اولیه در حال انجام است و تیم طراحی چند سفر به شهر‌های بزرگ دنیا برای بازدید از مجموعه‌های ورزشی مطرح داشته‌اند. 

او با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جوانی جمعیت، گفت: جوانی جمعیت، با آینده‌ی کشور گره خورده است و از محل این قانون نیز تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به مردم استان واگذار شده است.

کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن۵۰ هزار واحد در حوزه شهری و ۱۶ هزار واحد در حوزه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار