پیشرفت کشور وابسته به تلاش‌های کارگران است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه کارگران در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، گفت: کارگران زحمتکش‌ترین قشر فعال جامعه اسلامی هستند و پیشرفت کشور وابسته به زحمت‌های این قشر پر تلاش است.

حجت الاسلام و السملمین عبدالکریم عابدینی  نماینده ولی فقیه در استان در یادواره شهدای کارگری استان قزوین اظهار کرد: هفته کارگر و هفته معلم در نزدیکی هم قرار دارند، همه ما در معلمی نقش داریم، یک پدر مانند معلم برای فرزندان و خانواده است، یک مادر کار معلمی را می‌کند، همه شما در معلمی نقش دارید چرا که تا متعلم نباشید نمی‌توانید معلم باشید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: باید یاد بگیریم و یاد بدهیم، در احادیث آمده که شایسته است هر مؤمن همیشه در حال یاد گرفتن و یاد دادن باشد.

وی افزود: شهادت عالم ربانی، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند روح این معلم بزرگ را که در آحاد مردم ما تأثیرگذار بود غریق رحمت کند، آن‌هایی که کتب این عالم بزرگ را خوانده‌اند یا پای درس ایشان نشسته‌اند خیلی استفاده کرده‌اند، نمی‌توان کسی را پیدا کرد که غیرمستقیم شاگرد مکتب انسان‌پرور و تربیتی استاد شهید مطهری نباشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: در باب کارگر باید عنوان کرد که پیامبر (ص) با افتخار دست کارگر را می‌بوسد و سفارش می‌کند که تا عرق کارگر خشک نشده مزد او را بپردازید.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خدای متعال وقتی خواست بگوید با ارزش‌ترین شما چه کسانی هستند طبقه‌بندی نکرد، زن و مرد را کنار هم قرار داد و فرمود آن کسی که به ارزش‌های الهی بیشتر احترام قائل است، در بندگی پای کار است، در تقوا نفر اول است، در حرمت‌گذاری به دیگران اهمیت قائل است، او ارزش بالاتری دارد، فرقی نمی‌کند این آدم زن یا مرد باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرمود ما به بنی‌آدم کرامت دادیم، این‌ها را با کرامت آفریدیم، فرقی هم نمی‌کند زن یا مرد باشد و هر کس خوب کار کند و کار خوب ارائه دهد، کارگر خوب باشد، پدر خوب باشد، معلم خوب باشد، مجاهد فی سبیل الله باشد، فرقی نمی‌کند مرد یا زن باشد، چنین کسی به حیات انسانی زنده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین افزود: همه پیغمبران و ائمه (ع) آمدند، همه کتب آسمانی نازل شدند، شهید مطهری‌ها به میدان آمدند، حاج قاسم‌ها قیام کردند، انقلاب اسلامی صورت گرفت تا به حیات طیبه برسیم.

وی یاد و خاطره شهدا از جمله شهیدان کارگر را گرامی داشت و گفت: وقتی انقلاب شروع شد، نتیجه قلم‌های بابرکت شهید مطهری‌ها تبدیل به جهاد و کوشش خیابانی، تظاهرات و دفاع از دین شد و بعد از آنکه انقلاب تثبیت شد همه آن زحمات تبدیل به مجاهدت مجاهدانی شد که در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار