کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت:

ایران با اعضای شانگهای ۳۰ میلیارد دلار تجارت کرده است

کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت اعلام کرد در ۱۱ ماه گذشته افغانستان با یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار یکی از مقاصد صادرات ایران است.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه تجارت غیرنفتی ایران با اعضای شانگهای به بیش از ۳۸.۸ میلیارد دلار رسید.

سید روح اله لطیفی همزمان با برگزاری اجلاس شانگهای در هند گفت: در یازده ماهه امسال بیش از ۵۰ میلیون و ۶۰۳ هزار تن کالا بین ایران و ۱۱ کشور عضو سازمان همکاری شانگهای تبادل شد که در ارزش ۶.۴ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و سهم واردات نیز از این میزان تجارت هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا بوده است که با رشد ۳۳.۴ درصدی در ارزش همراه بوده است.

سخنگوی کمیسون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صمت ایران افزود: در ۱۱ ماه امسال نزدیک به ۶ میلیارد دلار تجارت غیر نفتی کشورمان با اعضای سازمان شانگهای رشد داشته که نسبت به مدت مشابه ۱۸.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

لطیفی در خصوص مقاصد صادراتی ایران به کشورهای عضو شانگهای گفت: افغانستان با یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار (کاهش ۱۱ درصدی)، جزو پنج مقصد نخست صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای عضو سازمان شانگهای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.