تاکید دبیر جامعه روحانیت شیراز بر فرایند جذب معلمان

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: اگر به مسئله معلم توجه کنیم، به آموزش و پرورش توجه شده است البته باید روی فرایند جذب معلمان دقت بیشتری شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در نشست مشترک اعضای جامعه روحانیت مبارز شیراز با مسئولان آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای دانش آموز، گفت: آموزش و پرورش استان در این مدت کوتاه با مشکلات فراوانی روبرو بوده است که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

او در ادامه اهمیت علم را مورد توجه قرار داد و گفت: ارزش و اهمیت علم را در سوره نمل آیه ۱۵ خوانده‌ایم، نفس و جایگاه علم در این آیه کریمه بیان شده و لذا باید به مسئله علم توجه داشت، اما در کنار علم تربیت هم از ارکان اصلی است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، با بیان اینکه تزکیه علم را ارزشمند می‌کند، گفت: افراد بسیاری در تاریخ وجود داشته‌اند که تربیت در کنار علم را نداشتند و همین موضوع باعث ایجاد جنایت‌هایی شده است.

او با بیان یک مثال در خصوص اهمیت تربیت گفت: مدرسه علوی تهران که زیر نظر مرحوم علامه کرباسچیان بود، اولین مدرسه در دوران حکومت پهلوی بود که با پشتیبانی حوزه علمیه قم و بودجه بازاریان تهران راه افتاد و کاری کرد که بسیاری از مدارس در دوران طاغوت را به دنبال خود کشاند، چراکه جذب دانش آموزان را در بحث تربیت داشت، دختران محجبه در آن مدارس درس می‌خواندند.

طاهری با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات معلمان، یادآور شد: اگر به مسئله معلم توجه کنیم، به آموزش و پرورش توجه شده و حتی مرحوم علامه کرباسچیان برای برطرف کردن دغدغه و نیاز‌های اولیه معلم هم نیرو گذاشته بود.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز ابراز کرد: اگر معلم سلامت نفس داشته باشد دانش آموز خوب تربیت می‌شود و اگر می‌خواهید آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد باید به معلم توجه کنید.

او گفت: افراد شاخص جامعه را همین معلمان تربیت کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: باید زمینه حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس فراهم شود و باید از این ظرفیت استفاده شود.

او با تأکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی، گفت: در دوران کرونا مدارس را تعطیل کردند و در فضای مجازی آنچه می‌خواستند در فکر بچه‌ها وارد نمودند.

طاهری همچنین گفت: باید در خصوص سند تحول آموزش و پرورش فعالیت بیشتری شود تا این سند در کل آموزش و پرورش به مرحله اجرا درآید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه مدارس امین می‌تواند افزایش پیدا کند، عنوان کرد: حضور انسان‌های فرهیخته در انجمن اولیا و مربیان از نکات مهم است.

او به ضرورت توجه آموزش و پرورش توسط نمایندگان اشاره کرد و گفت: باید جامعه به سمتی رود که افراد نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تعهد دهند اگر رای آوردم برای آموزش و پرورش این قدم را بر می‌دارم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خطاب به مدیرکل اوقاف فارس نیز یادآور شد: باید کاری کنید که خیرین تشویق به وقف به سمت آموزش و پرورش شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار