پرداخت ۹۰ درصد هزینه های درمانی زوج‌های نابارور

مدیرکل بیمه سلامت کرمان گفت: برای کمک به درمان ناباروری ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی زوج‌ها در مراکز دولتی و غیردولتی پرداخت می شود.

محمد جعفری در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت استان کرمان گفت: پوشش ۶۰ درصدی بیمه بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای استان کرمان و ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی به مراکز درمانی دارد.

او بیان کرد: پرداخت‌ها به مراکز درمانی بروز است بیمارستان‌ها ومطب‌ها تا شهریور پرداخت شده است.

او تصریح کرد: همراه با جراحی اقتصادی دولت پوشش بیمه رایگان را برای ۶ میلبون ایرانی  بدون مراجعه آنان به مراکزدرمانی انجام شد.

جعفری گفت: همه دهک‌ها درصورت مراجعه به سرپایی به مراکز درمانی ۸۰ درصد هزینه‌ها را بیمه تقبل می‌کند.

او افزود: تعهدات خاصی برای فرزندآوری بیمه رایگان زوج‌های نابارور، مادران باردار و کودکان تا ۵ سال به صورت رایگان انجام می‌دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت کرمان افزود: برای کمک به درمان ناباروری ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی این زوج‌ها در مراکز دولتی و نیز درمراکز غیردولتی پرداخت می شود و ۳۰ هزار زوج نابارور در استان داریم از آنجا که تشخیص ودرمان آنان گران است پوشش‌های بیمه‌ای کمک کننده است. البته ۴۰ درصد زوج‌های نابارور درمان وبچه دار می شوند که رقم خوبی است.

جعفری بیان کرد: طرح دارویاری بدون ایجاد اختلال در شبکه توزیع دارو، مابه تفاوت ارز در تعهد بیمه قرارگرفت تا فشار به خانواده وارد نشود و داروخانه‌ها طلبکاربیمه هستند مانیز تعهداتمان را بروز کرده ایم تفاهم نامه ای با بهزیستی اخیرا انجام شد برای پوشش هزینه‌های توان بخشی معلولین مانند فیزیوتراپی‌ها و گفتار درماتی و... که هزینه‌ها تا ۷۰ درصد در تعهد بیمه است. بیمه ترک اعتیاد را فارغ از نوع بیمه در تعهد داریم.

او ادامه داد:  ۵۰۰ پزشک ،ماما و دندانپزشک در روستا‌ها درمان مراجعان را در قالب بیمه روستایی برعهده دارند و داروخانه هم در کنار آن موجود است که تشخیص اولیه در روستا فراهم است تا اضطراب اولیه ناشی ازبیماری کاسته شود در این طرح ۸۵ درصد نیاز‌های معمول روستائیان را این تیم‌های پزشکی پوشش می‌دهند و در صورت نیاز ارجاع به سطوح تخصصی انجام می شود تا بیماران سردرگم نباشند.

جعفری درخصوص پزشک خانواده شهری نیز گفت: ۱۳۰ مطب درحال ارائه خدمات هستند.

دبیر طرح بیمه مناطق کم برخوردار کشور در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت استان کرمان گفت: گفت: اجرای این طرح ازشهرک پدر کرمان و سیدی کرمان آغاز کردیم وبااقبال کشوری روبرو شد سپس وزارت کشور و سازمان بیمه کشوری سلامت تفاهم همکاری امضا کردند.

او تاکید کرد: باکمک طرح شهید سلیمانی وکمک گرفتن از نیروی بسیج، زون‌های کاری در کرمان مشخص کردند برای پوشش مناطق آسیب پذیرشهر، وظیفه مابود این اقشار را بیمه کنیم.

دبیر طرح بیمه مناطق کم برخوردار کشور بیان کرد: اکنون در حاشیه تهران طرح اجرا شده، پروژه عظیمی شد در ۱۲ نقطه شهر کرمان ودیگر نقاط کشور اقشار قابل توجه بیمه نشده وکم در آمد بیمه شدند.

او تصریح کرد: ما درحال حاضر ۲۰۰ هزارنفربیمه شده رایگان داریم که بخشی از آنان ازهمین افراد هستند.

جعفری گفت: هیچ استانی به این شکل هزینه‌ها را در تعهدات خود قرارنمی دهد ما نصفه شب بیماری بستری شود وبیمه نداشته باشد بالای سر وی حاضر می‌شویم و هزینه‌های درمان وی را تقبل می کنیم.

مدیر کل بیمه سلامت کرمان افزود: قطعی سامانه‌ها را حتی در جریان اخیر نداشتیم شبکه نسخه نویسی الکترونیک طوری طراحی شده هم ریکاوری باسرعت بالا می‌شود و هم قطعی اینترنت ندارد وما مرتبا رصد می کنیم که طرح مشکل پشتیبانی نداشته باشد.

او تاکید کرد: در برخی نقاط استان اینترنت موجود نیاز ما را پوشش نمی‌دهد که ۷ نقطه درجنوب کرمان مطرح شده در روستاها، چون پزشک خانواده نیز نسخه نویسی الکترونیک باید بنویسد در نتیجه باید حداقل هارا داشته باشد.

جعفری سپس به موضوع زیرمیزی اشاره کرد وگفت: هرگونه دریافت تعرفه خارج از تعهد بیمه غیرقانونی است، اگر شکایت شود ضمن عودت وجه، نام پزشک هم به تعزیرات ارسال می‌شود تابرخورد شود.

او گفت:تعداد افرادی که زیرمیزی می گیرند خیلی ناچیز است نباید کار و تاثیر بقیه پزشکان را با سیاه نمایی نادیده گرفت تاسال ۱۴۰۰ ما این پدیده را نداشتیم.

جعفری بیان کرد: ما بابیمارستان قرارداد داریم، ولی مثلا وسایل ارتوپدی را با مافیا تحویل می‌دهند که ۶ ماه برخورد ونظارت شروع شده درحالی که مثلا ما و بیمه تکمیلی آن بیماربا بیمارستان قرارداد داریم.

قوام معاون درمان بیمه سلامت کرمان گفت: با تمام مراکز دولتی ترک اعتیاد الزام قرارداد داریم وتعدادی مراکز خصوصی نیز قرارداد بسته اند.

او افزود: درمان بستری اعتیاد در تعهد هیچ جا نیست، اما دولت باید دربرنامه اش قرار دهد ما در جهت کمک به مردم تاجایی امکان پذیرباشد کمک می کنیم. درمان سرپایی را درتعهد داریم و کمک می کنیم.

قوام گفت: درخواست کردیم درمان بستری درتعهد بودجه قرار گیرد سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته بیمه ۱۶۶۶ است.

اوافزود: یک پرونده الکترونیک سلامت برای همه افراد تشکیل شده و بیمه سلامت ایرانیان دات آی آر می‌توانند چک کنند وضعیت بیمه شان را نسخه‌های درمانی و کد‌های رهگیری مورد نیاز در این چهارچوب را پیدا کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار