ظرفیت دندانپزشکی در سال های اخیر کاهش یافته است

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال گذشته نه تنها وزارت بهداشت افزایش ظرفیت دندانپزشکی نداشت بلکه با کاهش روبرو بوده است.

برزویی گفت: زیر ساخت ها باید فراهم شود الان بخشی از زیر ساخت ها فراهم است. در ۱۰ سال گذشته غریب به ۴۰۰ نفر ظرفیت پذیرش کم شده است. در سال گذشته نه تنها وزارت بهداشت افزایش ظرفیت نداشته بلکه با کاهش روبرو شده است.

او گفت: اگر کمبودی وجود دارد مثلاً اگر یونیت کم داریم و یا هیئت علمی کم است ، دولت باید آن را مصوب کند و ما اجرا کنیم. در مصوبه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث افزایش ظرفیت پزشکی عمومی مطرح بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به ستاد نقشه جامع علمی کشور داد تا بحث نیاز به افزایش ظرفیت دندانپزشکی را بررسی و تا ظرف دو ماه مصوب کند. جلسات بسیار زیادی به صورت کارشناسی انجام شد اما بحث های زیرساختی مورد پیگیری قرار گرفت که ممکن است یونیت و یا زیرساخت ها اعم از خوابگاه ها کم باشد، به همین دلیل تمام ملاحظات را در نظر گرفتیم .

برزویی گفت: برای سال ۱۴۰۱، ده درصد افزایش خواهیم داشت، سال ۱۴۰۲، ۲۰ درصد به این عدد اضافه می‌شود و سال ۱۴۰۳ این عدد به ۳۰ درصد خواهد رسید. وزارت بهداشت باید در مسیری کاملاً نرم حرکت کند، اگر با این عدد به جلو حرکت کنیم و پس از آن عددها ثابت بماند حداقل ۱۴ سال دیگر به اول منطقه می رسیم و ۱۲ سال دیگر به میانگین کشورهای پیشرفته و گروه ۲۰ و ۱۷ سال دیگر به کشورهای سالمند می رسیم.

او گفت: در تعامل با دستگاه ها می توان کار را به جلو پیش برد. ما ۲۰ سال دیگر به عدددهای میانگین کشورهای منطقه و پیشرفته می رسیم.


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار