جانشین انتظامی استان ایلام خبر داد؛

نقش اثرگذار مراکز مشاوره در کاهش آسیب‌های اجتماعی

سرهنگ نجفی گفت: مراکز مشاوره کلانتری‌ها نقش مهم و اثرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ حسین نجفی جانشین انتظامی استان ایلام در نشست با مشاوران کلانتری‌های مرکز استان با اشاره به ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای در مراکز مشاوره کلانتری‌ها گفت: اگر این خدمات برابر برنامه‌های ابلاغی به مردم ارائه شود می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

او با اشاره به موضوع پیشگیری اجتماعی از جرم، حضور کارشناسان مشاوره و مددکاری را در سطح کلانتری بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد:مشاورین با ارائه راهکار‌های مناسب خود نقش موثری در حل مشکلات مراجعین دارند.

او امنیت را زیر بنای رشد و توسعه خواند و افزود: امنیتی پایدار است که در تحقق آن همه اقشار جامعه نقش آفرینی کنند و مشارکت فعال داشته باشند.

او ادامه داد: آموزش را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و کارشناسان مشاوره و مددکاران اجتماعی باید با تقویت دانش تخصصی خود بتوانند راهکار‌های مربوطه را به صورت علمی و به روز به مراجعین ارائه دهند.

 در این جلسه، کارشناسان و مشاوران به بیان دیدگا‌ها و نقطه نظرات خود نسبت به امر مشاوره و جایگاه آن در کلانتری‌های استان پرداختند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.