معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد

نوروزی گفت: تاکنون ٢١۵ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که ۴٠ درصد از این هزینه‌ها به آنها پرداخت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به میزان خرید گندم از کشاورزان گفت: تاکنون ٢١۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و حدود ۴٠ درصد از هزینه‌های این خرید، از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شد.

نوروزی با بیان اینکه بخشی از سطح کشت دیم گندم خوزستان امسال به دلیل کاهش میزان بارندگی از بین رفت، افزود: سطح قابل برداشت گندم در استان ۴۵۴ هزار هکتار بوده که از این میزان، ٣٩٣ هزار هکتار کشت آبی و ۶١ هزار هکتار دیم است.

او ادامه داد: تاکنون میزان سطح برداشت‌شده گندم آبی ٨٣ هزار و ٩٠٠ هکتار و میزان سطح برداشت‌شده گندم دیم نیز ١۶ هزار و ٣٠٠ هکتار بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برداشت گندم تا آخر اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد که بیشترین سطح برداشت این محصول در استان تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، اما برداشت  محصول گندم به صورت پراکنده تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت.

نوروزی در خصوص ورود کمباین‌های مهاجر فصلی به خوزستان برای انجام برداشت گفت: تاکنون یک هزار و ٨٣۶ دستگاه کمباین مهاجر که اغلب از استان‌های فارس، کردستان، مازندران و کرمانشاه هستند، برای برداشت گندم به استان آمده‌اند.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: خوزستان ۵٠٠ کمباین بومی دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد کمباین‌های مهاجر در استان در فصل برداشت امسال به ٢ هزار و ٢٠٠ دستگاه برسد که این تعداد برای برداشت کافی خواهد بود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.